Turismen vokser langsommere i Nordjylland end i de andre regioner i Danmark, men nu skal dén udvikling vendes, lyder det fra VisitNordjylland.

Og til at hjælpe med at kickstarte opgaven har organisationen valgt reklamebureauet Clienti.

VistiNordjyllands nytiltrådte direktør Ann Marie Søborg Karkov forklarer opgaven kort:

- Alle nordjyske aktører er enige om, at vi skal have vendt udviklingen, og det kræver, at vi er skarpe på vores strategi og formår at skabe en stærk kant og identitet i vores markedsføring, siger Ann Marie Søborg Karkov.

Den opgave, der står for døren lige nu, er at få udrullet en Danmarkskampagne i 2019, som positionerer Nordjylland stærkt i markedet.

En klar position

Om valget af Clienti siger Ann Marie Søborg Karkov:

- Vi havde brug for en stærk og strategisk bureaupartner, der kunne levere hurtigt til denne opgave, og derfor valgte vi at spørge Clienti.

- De har indtil nu leveret et fremragende stykke arbejde, som jeg er overbevidst om vil være med til både at flytte vores markedsføring til en anden klinge, men også være med til at skabe den klare position, som analyserne desværre viser, at vi mangler.

Hos Clienti er man naturligt nok glade for opgaven - ifølge bureauets adm. direktør Mette Danmark er der tale om lidt af en drømmeopgave.

God kundetilgang

- At være med til at markedsføre den landsdel, flere af os selv er opvokset i, og har så meget hjerte for, er selvfølgelig fantastisk og noget, vi glæder os rigtig meget til, siger hun og tilføjer:

- Vi ser meget frem til opgaven og til at arbejde sammen med holdet hos VisitNordjylland og de andre partnere på opgaven.

Ud over VisitNordjylland har Clienti har inden for de seneste måneder landet indtil flere andre nye kunder.

Senest kom Holstebro Kommune til i november, og tidligere på efteråret valgte møbelvirksomheden Howe og trafikalarm-brandet Saphe Drive også det aalborg-baserede bureau.

Clienti, der blev etableret i sommeren 2011, har i dag kontorer i Aalborg, Aarhus og København og beskæftiger godt 40 medarbejdere.