- Vi er trætte af at høre negative branchehistorier om virksomheder, der må betale i dyre domme, bare fordi de har et stort marketingsbudget, siger Michael Madsen, der er stifter af og direktør i webbureauet Outsource.

- Eller om mindre organisationer, der er kommet til at forkøbe sig og i virkeligheden ikke ved, hvad de præcist kan forvente at få udover en stor faktura en gang om året. Det skal være slut, så nu har vi lagt alle priser og produktbeskrivelser frem på vores hjemmesidefortsætter han.

Outsource arbejder med AdWords, SEO, webdesign og webshops samt Facebook, og kunderne kan altså nu læse på bureauets hjemmeside, hvad de helt præcist får for pengene inden for de fire områder.

Fx skal man betale 3.000 kr. for en måneds Google Ads. Hertil kommer klikforbrug, som afregnes direkte med Google. 

Direktør forventer massiv vækst

Outsource har i dag 25 medarbejdere, hvoraf de 10 er kommet til i løbet af det seneste års tid.

Efter lanceringen af det nye fastpris-koncept, der blev introduceret medio august, er væksten skruet yderligere i vejret.

- Kontrakterne bliver ikke så beløbstunge, som man ser andre steder i branchen, men vi tror på, at fuld gennemsigtighed omkring pris og produkt vil resultere i kundevækst.

- Alene i går fik vi seks nye kundehenvendelser, og jeg forventer, at der vil komme 50 nye kunder til om måneden på baggrund af det nye koncept, forudser Michael Madsen, der udmærket er klar over, at konceptet næppe passer til alle typer kunder:

- Vores nye koncept rammer 80 procent af kunderne. Det vil typisk være små og mellemstore virksomheder, der efterspørger skræddersyede løsninger inden for vores fire produktfelter.

Inspiration fra trykkeri-ejere

Ideen til et fastpris-koncept, der tidligere har vist sig at være lidt af en succes-formular for fx danske Simplesite, kommer ikke fra fremmede. I foråret købte Anders Grønborg og Esben Mols Kabell, henholdsvis koncerndirektør og bestyrelsesformand i Lasertryk, 40 procent af Michael Madsens bureau.

Lasertryk har netop rundet sit 19. år med vækst og 17. år med overskud. Omsætningen i 2017 lød på 400 millioner kroner. Et vigtigt element bag fremgangen har netop været åbne og synlige priser.

-  Digital kommunikation er blevet et uundværligt redskab i næsten alle virksomheders vækststrategier, og det afspejler sig i bureaubranchens vækst. Men ligeså mange nye bureauer, der dukker op, ligeså uoverskueligt er det næsten også at gennemskue, hvad man får for sine penge.

- Det virker som om, bureauerne forsøger at overgå hinanden på nye og smarte termer, i stedet for at hjælpe kunderne hurtigt og effektivt til rimelige priser. Sammen med Michael Madsen har vi derfor vurderet, at markedet er modent til det nye koncept med fokus på klare priser, effektiv hjælp og god kundeservice, siger Anders Grønborg.