Den amerikanske fastfood-gigant Burger King samler nu alle marketing-aktiviteter i Danmark hos reklamebureauet &Partner.

Parterne har samarbejdet siden december 2017, hvor &Partner blev ansvarlig for Burger Kings TVC’er, radio, OOH, POS (digitalt og print), website, app og udvikling af app-content.

Nu overtager bureauet også indholdsproduktion og drift på sociale medier, inkl. annoncering og kundesupport. Burger King arbejder på mediebureausiden fortsat sammen med Starcom.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi er stolte af at få eneansvaret for Burger Kings markedsføring. Med eneret på udvikling og eksekvering af indhold kan vi lettere sikre en ensartet fortælling om verdens sejeste burgerbrand, siger Jacob Færtz, CEO hos &Partner.

Digital oprustning gav pote

Bureauet har for nylig oprustet på den digitale front med ansættelsen af Casper Leise Andersson, der kom til &Partner med en fortid hos bl.a. Sony PlayStation og bureauet Montdor.

Og netop den ansættelse har – udover tilfredshed med bureauets arbejde – haft afgørende betydning for det udvidede samarbejde, forklarer Sofie Narvardsen, der er marketingchef for Burger King i Danmark.

- Vores eksponering er øget markant, vi har fundet ind til kernen af vores brand og haft succes med flere af &Partners tiltag. Med deres seneste digitale satsning er det oplagt at lægge alle vores marketingaktiviteter i bureauet, siger hun.

Hyrer for at kunne følge med

Jacob Færtz fortæller, at den udvidede Burger King-aftale skaber travlhed på bureauet, der i seneste regnskabsår (perioden 2017/2018) landede en bruttofortjeneste på knap fire millioner kroner og et resultat før skat på 1,2 millioner kroner.

Bureauet har allerede hyret en ny projektleder for at kunne følge med den seneste tids udvikling, der også har budt på tilgang af nye kunder. Blandt disse er Husqvarna Danmark, som har lagt deres sociale medier i hænderne på det unge, københavnske bureau.

- Jeg forventer, at den samlede kontrol med Burger King-universet, større eksponering og de større økonomiske muskler øger vores omsætning med 20 procent inden udgangen af 2019, slutter Jacob Færtz.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.