Søren Fohlmann har efter 15 år som selvstændig solgt sit bureau, Fohlmann.communication, til Clausen Gruppen, der står bag trykkeriet Clausen Grafisk og reklamebureauet Kindly med afdelinger i Odense og København.

Bureauet blev fusioneret ind i Clausen Gruppen den 2. januar, og baggrunden er bl.a. de mange ændringer, der sker i den grafiske branche netop nu, forklarer Søren Fohlmann.

- Som et mindre full-service reklamebureau med blot en håndfuld medarbejdere bliver vi udfordret på de mange nye markedsføringsmuligheder, som vores kunder forventer, at vi kan håndtere, siger han.

- Vi er specialister på det trykte medie i form af annonce- og magasinproduktion, og bliver derfor nødt til at alliere os med en række underleverandører for at kunne dække kundens fulde behov. Med sammenlægningen kan vi i endnu højere grad hjælpe Clausen Gruppen med vores kompetencer og omvendt. Til glæde og gavn for begge virksomheder og vores kunder, siger Søren Fohlmann, der fortsætter i det nye set-up.

1 plus 1 giver 3...

Også Thorsten Clausen, der er direktør for Clausen Gruppen, finder en fusion netop nu helt oplagt:

- Vi har gennem en årrække haft et forretningsmæssigt godt øje til hinanden, og vi respekterer hinanden og vores respektive forretninger højt. Men nogle gange kan 1+1 godt give 3, hvilket jeg finder helt oplagt i denne proces. Vi har tidligere med stor succes integreret andre virksomheder, så vi sammen står bedst muligt rustet til fremtidens marked, siger han.

Fohlmann.communication udgiver i dag en række magasiner i form af Tarup Center-magasinet, erhvervsmagasinet BusinessNYT og lokalbladet DalumPLUS.

Alle bureauets kunder og fire medarbejdere er fulgt med til Clausen Gruppens hovedkvarter i Odense, hvor Fohlmann.communication skal fungere som en selvstændig forretningsenhed i koncernen.