Howe har store planer om vækst og senest, er man gået ind på det amerikanske marked. Det gav i foråret anledning til en revurdering af de forskellige indsatser.

I samarbejde med Clienti har det resulteret i en ny marketingstrategi og brandplatform.

Den nye brandplatform bygger på et større indsigts- og målgruppearbejde. Det har i den sammenhæng været afgørende at afdække kendskabet og opfattelsen af Howe som brand.

Dels i forhold til virksomhedens fire hovedmarkeder, dels i forhold til centrale influenter som arkitekter, designere, forhandlere og agenter.

Direktør for Clienti, Charlotte Liendgaard Vigh, forklarer:

- Der findes ikke mange, der designer stole og borde, som forener æstetik og funktionalitet på samme måde som Howe. Det er møbler, der ikke bare skaber plads, fordi de er så fleksible. De skaber også rum i kraft af deres prisbelønnede formsprog. Netop den historie ville vi ind til kernen af og have kommunikeret.

- Med ”Moving Design Since 1928” er der nu en platform og et koncept, som identificerer, hvad der gør Howe unikke: Stabelbare, foldbare og flytbare møbler, der bliver ved med at bevæge os til nye idéer og løsninger, fortsætter hun.

Howe forventer at styrke kendskab og salg

Der er stor tilfredshed med samarbejdet og processen hos Howe. Marketing Project & CSR Manager, Helle Rex, siger:

- Clienti har sat sig grundigt ind i vores virksomhed, udfordringer og de globale markeder, vi bevæger os i. De har i den sammenhæng været gode til at pointere, hvad der kan gøre en forskel for os.

- I de senere år har vi nok haft en tendens til at brede os ud over for meget. Det har betydet, at vi har tabt lidt af den DNA, som er så vigtig for virksomheden. Den er jeg ikke i tvivl om, at vi får genetableret nu – og mere til. Det nye rammer præcist ned i, hvem vi er, og hvad vi kan og skal for at styrke kendskab og salg.”  

Implementeringen af platformen og de nye marketing-initiativer er i fuld gang og lanceres i løbet af efteråret, slutter Helle Rex.