Danske Lotteri Spil er på vej med et kæmpeudbud, da spilkoncernen indbyder reklamebureauer til at pitche på sine fire hovedbrands: Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot og Quick.

Det fremgår af en forhåndsmeddelelse vedrørende udbud af reklameydelser, som du kan finde her.

Danske Spil forventer at offentliggøre de nærmere detaljer i udbuddet på fredag og inviterer interesserede bureauer til et informationsmøde mandag d. 5. februar.

Her kan de høre mere om de forventede rammeaftaler, der bl.a. vil omfatte:

  • Strategisk kommunikationsrådgivning
  • Branding og positionering
  • Kreativ strategi-/oplæg.
  • Kampagneoplæg – både digitalt, offline og trade
  • Kampagneeksekvering - f.eks. grafiske og digital produktion, reklamefilm, printannoncer osv.

Danske Lotteri Spil forventer at indgå én rammeaftale pr. brand.

Hvorfor går I i pitch nu?

- Vi har gennem de sidste par år for alvor fået vendt omsætningen, og er nu med afsæt i vores reviderede 2020-strategi klar til at tage næste skridt – som bl.a. omfatter en styrkelse af vores brands og deres positionering i markedet samt en fornyet tilgang og syn på markedsføringen.

- Derfor giver det rigtig god mening netop nu at se, hvad bureauerne har at byde ind med i en udbudsrunde og hvorledes de kan hjælpe med til at indfri vores mål, siger Martin Dalsgaard Andersen, Marketingchef i Danske Lotteri Spil, der især har sat tryk på spilselskabets digitale transformation og udnyttelsen af de ændringer, der i disse år sker i retail-leddet.

Spilselskabet har i dag aftaler med bl.a. reklamebureauerne Hjaltelin Stahl og &Co., der naturligvis også er velkomne til at deltage i pitchen, lyder det fra Danske Lotteri Spils Marketingchef.