Danske Spil fortsætter med at lege med Mensch.

Det står klart efter Danske Spil i kølvandet på efterårets udbud på corporate branding, der omfatter strategiske og kreative aspekter af virksomhedens overordnede branding, har peget på Mensch som vinder.

Bureauet har stået for Danske Spils corporate branding igennem de sidste tre år, men det var ikke givet på forhånd, at Mensch skulle fortsætte.

- Danske Spil arbejder med mange bureauer på de forskellige brands, og vi var imponerede over, hvor professionelle og gennemarbejdede bud vi modtog fra alle bureauerne i forbindelse med denne opgave, siger Danske Spils Corporate Branding Manager, Anette Østbjerg, i en pressemeddelelse.

Konkurrencen på spillemarkedet er øget efter liberaliseringen, der øger Danske Spils behov for en skærpet, overordnet kommunikation. Blandt andet ønsker man at fremhæve Danske Spil som et foretagende, der gør andet end at tilbyde spil, men som fx også giver en milliard kroner til kultur og sport via udlodningsmidlerne. 

Managing Partner hos Mensch, Christina Tønnesen, siger:

- Vi dyrker de langvarige forhold på Mensch, så vi bliver ekstra stolte, når vi genvælges i udbud som disse, hvor der virkelig bliver stillet krav om både kontinuitet og fornyelse.

Christina Tønnesen roser Danske Spil for at have kørt ”et meget professionelt udbud”:

- Der har været meget debat i branchen om, hvordan udbud bliver kørt, og det har været godt at opleve, hvordan Danske Spil har håndteret det her, siger Christina Tønnesen. 

Opgaven er af sådan en størrelse, at den skal sendes i udbud hvert tredje år. Men Christina Tønnesen ønsker ikke at oplyse, hvor store budgetter Mensch får at lege med.