Dansk Boldspil-Union har netop indgået et samarbejde med Two Circles. Bureauet er specialister i data og skal hjælpe Dansk Boldspil-Union med at udbygge og udvikle relationen til både fans og fodboldspillere.

Samarbejdet skal give fodboldforbundet en endnu dybere og bredere indsigt i, hvad der driver fans og spillere ved at bruge data på en ny og innovativ måde, lyder det fra unionen.

– Det er samtidig en mulighed for at sikre den viden, der skal til for at kunne udvikle netop de produkter og oplevelser, der skaber engagement omkring fodbolden over hele landet, siger Katja Moesgaard, adm. direktør for DBU A/S.

Samtidig er en større viden med til at øge de kommercielle muligheder for allerede eksisterende partnere og sponsorer og øge potentialet for at indgå nye partnerskaber.

Nye oplevelser

– Vores partnerskab med Two Circles giver os en helt unik mulighed for at sætte vores fans og spillere i centrum for vores udviklingsarbejde, fortsætter Katja Moesgaard.

– Vi opnår med den nye dataindsigt en endnu dybere forståelse for vores målgruppers præferencer, og det giver det os endnu bedre muligheder for at udvikle nye oplevelser og produkter, der matcher behovet og ønskerne fra vores målgrupper.

Hos Two Circles er der naturligvis glæde over det nye samarbejde:

– Vi er begejstret for at kunne arbejde sammen med DBU på et så spændende projekt, der inkluderer de mange fans og spillere, der findes i dansk fodbold, siger Kristian Gotsch, Client Services Director (EMEA) hos Two Circles.

– DBU’s beslutning om målrettet at bruge den store mængde viden, som de mange nye data giver, er en unik mulighed for at opnå endnu bedre forståelse for målgrupperne og opfylde målsætningen om at styrke både fanengagementet, loyalitet samt aktivering af partnerskaber, slutter kontaktdirektøren.