Med mere end 100 fysiske butikker er føtex en af de store aktører i dansk detailhandel, men nu sætter kæden øget fokus på det digitale og har derfor valgt ny strategisk samarbejdspartner.

Valget er faldet på det digitale bureau Creuna, og Karin Sommer, der er marketingchef i føtex, siger:

- Vi er i gang med at lægge føtex.dk på en ny platform, og i den forbindelse blev vi enige om at kigge lidt bredere på kunderejsen. Vi vil gerne have skabt større synergi mellem alle touchpoints – fra de fysiske butikker til sociale kanaler, kampagnesites og naturligvis vores website.

Valget af Creuna er ikke foretaget efter pitch, men efter ”en række uformelle kaffemøder henover efteråret”, fortæller Karin Sommer og tilføjer, at opgaven omfatter både strategisk arbejde og taktiske leverancer på tværs af føtex’ digitale platforme.

Hos Creuna beskriver Sara Marie Alvad, der er Team Director og Brand & Communications Lead hos Creuna, føtex som en kunde med stort potentiale.

Fagligt guf – og høj prioritet

Parterne ønsker ikke at oplyse konkrete detaljer om budgettet, men Sara Marie Alvad siger til Markedsføring, at føtex bliver en ”højt prioriteret og meget betydningsfuld kunde” på buraeuet.

- For os er samarbejdet med føtex fagligt guf, idet der er tale om en kunde og et samarbejde, hvor vi kan bringe hele vores tværfaglige palette i spil , siger hun og tilføjer: 

- føtex har et ønske om at dyrke og digitalisere relationen med forbrugerne og samtidig skabe en stærk brandoplevelse på alle digitale flader – ikke mindst i forhold til deres eCommerce - og det er en ambition, vi glæder os til at hjælpe med at indfri.

På den kreative front samarbejder føtex med reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners –  men det er nyt, at man vælger et dedikeret bureau til at folde føtex’ position ud på tværs af digitale kanaler, oplyser kædens marketingchef.