De har svært ved at få armene ned hos mediebureauet m/SIX i øjeblikket.

Først og fremmest har en af bureauets største kunder, Kvik, her forholdsvis kort inde i det nye år valgt at forlænge parternes efterhånden fire år gamle samarbejdsaftale i yderligere to år.

Om årsagen til det, siger Lisa Gøttler, der er Marketing & Product Director hos køkkenvirksomheden:

- Kvik og m/SIX har sammen udviklet og forædlet en af markedets mest avancerede datadrevne marketingstrategier. Det har resulteret i en række awards og – nok så væsentligt – markante forretningsresultater. Vores vækstmål er stærkt ambitiøse, og vi vurderer, at m/SIX er den rette bureaupartner for os. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Kvik har i dag 150 butikker fordelt på 10 markeder, og Lisa Gøttler peger på, at parterne netop ved at benytte media, data og teknologi kan indfri målene. 

- Den datadrevne strategi gør det muligt for hver butik at have sin egen målgruppe, eget kundeopland, mediavalg og egen kommunikation. 

Vækst på 20 procent

Hos m/SIX er CEO Heinrich Thomsen naturligt nok glad – ikke kun for at udsigten til de kommende års samarbejde med Kvik, men også for dét, bureauet er blevet genvalgt på:

– Vi er et mediebureau, men i og med at vi er født digitale og samtidig har fokuseret på data og den datadrevne tilgang til marketing, har vi de seneste år kunnet differentieret os væsentligt fra det gennemsnitlige mediebureau-produkt, siger han.

På tilgangen af kunder kan man også se, at differentieringen efterspørges i markedet, mener direktøren.

LÆS OGSÅ: KVIK-CMO I PODCAST: DATA DRIVEN MARKETING SIKREDE REKORDER.

– En lang række annoncører har vist en oprigtig interesse i at høre mere om, hvordan vores datadrevne marketing-tilgang kan bidrage til at forbedre resultaterne for både marketingindsatsen og selve forretningen, siger han og tilføjer:

- Det har resulteret i at flere større detailhandlere og e-commerce virksomheder har valgt m/SIX som deres nye mediebureau, hvilket samlet set resulterede i en rekord-tilgang af nye kunder, fortæller Heinrich Thomsen.

Han kan endnu ikke afsløre navne på de nye kunder, men siger, at der med de nye kunder og aktiviteter, der er hentet ind i 2018, er tale om en vækst i kundegrundlaget 20 procent i det netop afsluttede år.