Det femtestørste forsikringsselskab herhjemme, Gjensidige, har efter en pitch valgt Hjaltelin Stahl som nyt leadbureau i Danmark. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Opgaven bliver at udarbejde en ny brandstrategi og kommunikationsplatform for det norske forsikringsselskab, der rykkede ind på det danske marked i 2006.

Pitchen omfattede i den indledende runde fem bureauer, som derefter blev reduceret til to, oplyses det i meddelelsen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

En gammel kending

Heri fastslår Vivi Kofoed, direktør for Digital, Marketing og CRM i Gjensidige, også, at Hjaltelin Stahl blev valgt på baggrund af et ”bredt funderet og gennemarbejdet oplæg”.

Jens Peter Jensen, CEO for Hjaltelin Stahl, glæder sig over ”at sige goddag til en gammel kending”.

- Det er en drømmeopgave for os – spændende problemstilling, spændende brand. Vi er virkelig glade for at få muligheden for at arbejde med Gjensidige igen, siger han i pressemeddelelsen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Langtidsholdbar kommunikation

Gjensidige vil efter en årrække med en række opkøb herhjemme, ”ud at vise ud og vise danskerne, hvad de står for”. Og det skal ske med en kommunikationsplatform, der ikke bare et en ”one-off”, som Vivi kofoed formulerer det i pressemeddelelsen.

- Kommunikationsplatformen er uden tvivl langtidsholdbar, og vi har allerede nu snakket om, hvordan vi bygger på i år to og år tre, siger hun. 

Samarbejdet mellem Gjensidige og Hjaltelin Stahl er gået i gang. Den nye brandstrategi samt kommunikationsplatform forventes lanceret i tredje kvartal 2020.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.