Efter en årrække med en decentraliseret model med forskellige mediebureauer i hvert land, overgår Scandic-kæden nu til at lade et bureau have ansvar for strategi og eksekvering på tværs af alle markeder.

Kæden har derfor nu, efter en pitch, valgt OMD som ny partner. Det oplyses i en pressemeddelelse.

Det nye mediebureau-setup etableres ifølge meddelelsen "for at opnå skala og effektivitet på tværs af alle markeder samt for at øge fokus på digitale kanaler."

- Når vi i Scandic fortsætter vores rejse med fokus på at optimere kundeoplevelsen, er det helt centralt at kunne kommunikere med vores kunder på en-til-en basis, siger Mette Broløs, Director of Marketing & Brand hos Scandic Danmark i meddelelsen og tilføjer:

- Det har været afgørende for os, at OMD har centrale og lokale teams samt at de har stærk viden om den digitale kunderejse og en rigtig god forståelse af at arbejde med personalization at scale.

Samarbejdet med OMD vil starte op i løbet af fjerde kvartal 2019 og adm. direktør Bo Damgaard, OMD Danmark, glæder sig: 

- Vi er stolte og ydmyge over at have indgået samarbejde med Scandic. Scandic har ligesom vi fokus på den solide faglighed, og er allerede i dag er en meget dygtig annoncør. Vi er meget motiveret af at skulle hjælpe Scandic videre på rejsen med at blive det foretrukne hotel brand i Danmark. Det bliver spændende, og vi glæder os, siger han i pressemeddelelsen.