Content produktion, datastrategier og mediekøb for Nestlé Nordic ligger efter en pitch fortsat i hænderne på GroupM-bureauet MediaCom.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse, hvoraf det også fremgår, at man har samarbejdet i efterhånden syv år på nordisk plan.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER. 

Jonas Hemmingsen, Nordic CEO hosGroupM siger, at man i mediebureau-gruppen naturligvis er glade for, at Nestlé har genvalgt MediaCom og GroupM som selskabets fremtidige bureau.

- Nestlé har adskillige ikoniske globale brands og udfordrede os i vores pitch til at revurdere, hvordan vi bedst muligt skaber værdi for disse brands, siger han og tilføjer:

- Det var en omfattende proces over seks måneder, og det var meget inspirerende at få mulighed for at tænke fra bunden efter mange års samarbejde. 

Vil vinde ”consumer moments”

Hos Nestlé siger Niklas Andersson, der er Nordic Media & Digital Manager, om valget:

- En af vores ambitioner er at vinde consumer moments, hvor end forbrugerne er, og at fortsætte med at forbedre personlige forbrugeroplevelser. 

- Vi er overbeviste om, at MediaCom kan understøtte os i at levere hurtig og relevant kommunikation i et fragmenteret medielandskab. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER. 

Jonas Hemmingsen tilføjer:

- Vi har et fantastisk team på tværs af Norden, og sammen med Nestlé har vi nytænkt måden, vi skaber værdifulde forbrugerindblik og bygger strategier for vækst.

Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har over 300.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling.