Egmont Publishings Content Marketing-bureau, Egmont Creative Marketing, har godt gang i butikken, lyder det fra Frank Vilstrup, der er kommerciel direktør for Egmont Publishing, i en pressemeddelelse.

Her kan han fortælle, at den nordiske mediekæmpes bureau siden 2016 haft en stejl vækst på både omsætning og antal af kunder.

Egmont Creative Marketing har bl.a. føjet Boozt, Magasin og TV 2 til kundelisten i perioden.

Creative Marketing-afdelingen tager afsæt i, at Egmont i over 100 år har drevet forretning ved at fortælle gode historier, forklarer Frank Vilstrup.

- Den gode historie er vores grundessens. For Creative Marketing handler det derudover om at tilpasse og optimere indhold, format og platform til kundens behov. Vi følger vores kunder på de platforme, de ønsker at være – også selv om det ikke er på Egmonts egne mediekanaler, siger han.

App skal lære børn at tale om døden

Seneste arbejde er et godt eksempel på dette, da der er tale om en app udviklet til børn om begravelser for Begravelse Danmark.

- Mange forældre har svært ved at tale med børnene om døden. Sammen med Begravelse Danmark har vi ønsket at bidrage med nogle værktøjer, som er mere i øjenhøjde, siger Lisbet Sauer fra Egmont Creative Marketing.

- For børn har ofte en meget konkret tilgang til store spørgsmål som liv og død, fortsætter hun.

App’en er en videreudvikling af et samarbejde om bogen ”Tager Bedste en taxa til himlen?” som udkom tidligere i år. Mogens Balling, direktør for Begravelse Danmark, kalder den for en succes:

- Vi har udleveret 2.500 eksemplarer, som både er hentet i vores forretninger og uddelt i børnehaver og på hospice. Og nu laver vi så en app, der vist er den første i verden af sin slags, siger han.

Ifølge Mogens Balling var det forståelsen for selve universet, der gjorde Egmont Creative Marketing til den rigtige samarbejdspartner.

Du kan selv tjekke app’en ud her.