Det sociale marketing-bureau Patchwork har i de senere år haft næsten konstant medvind og beskæftiger i dag omkring 50 ansatte fordelt på Danmark, Sverige og Norge.

Nu investerer Egmont Publishing - der bl.a. står bag Alt for Damerne, Euroman, Hjemmet og Anders And - i virksomheden og tager dermed endnu et skridt ind på markedet for content marketing.

Og vækstambitionerne trives hos både bureau og den nye investor:

- Patchwork har en ekspansiv forretningsplan og en kompetent og dedikeret ledelse. Det er en talentfuld virksomhed, som vi ser et betydeligt potentiale i at investere i. Vi køber os samtidig ind på et vækstmarked, og investeringen er en brik i Egmont Publishings overordnede content marketing-strategi, siger adm. dir. i Egmont Publishing Danmark, Klaus Høeg-Hagensen, i en pressemeddelelse.

Patchwork leverer strategisk rådgivning, konceptudvikling og digital kampagneeksekvering for nogle af de største forbrugerbrands i Norden - herunder Mars, Spotify, Arla, Fiat, Bosch og PepsiCo.

Blandt bureauets seneste digitale kampagner er relanceringen af 90’ernes chokoladebar Raider, Jagten på Matilde-pigen og introduktionen af Menys nye måde at handle på.

Og hos Patchwork er man glad med aftalen med den nye medejer.

- Vi ser Egmont Publishings investering som en blåstempling af vores måde at arbejde på. De kender, om nogen, værdien af godt indhold og de er en stærk aktør på nordisk plan. Begge dele passer perfekt ind i vores vækstplaner og vi ser frem til det kommende samarbejde, siger CEO i Patchwork Group, Martin Olesen.

Partnere oplyser ikke, hvor stor en ejerandel Egmont Publishing overtager, men det understreges, at Patchwork fortsætter som en selvstændig virksomhed:

- Sammen er vi sikre på, at vi kan skabe den fornødne vækst, så Patchwork bliver blandt de førende spillere på markedet, siger Klaus Høeg-Hagensen.

Egmont Publishing er en del af Egmont-koncernen, der har 6.300 medarbejdere og aktiviteter i 30 lande.