Verdens største prisuddeling inden for PR-branchen, Sabre Awards, har fået en dansk vinder.

Ved prisuddelingen i Berlin vandt Holm Kommunikation således den fornemme pris i kategorien “Entertainment” for deres kampagnen #GivBlodForBloodborne for Sony PlayStation.

Sabre Awards havde i år flere end 2.400 indsendte bud fra hele EMEA-regionen, og Sony PlayStation-kampagnen fra Holm var eneste danske vinder.

Kampagnen var en del af lanceringen af PS4-spillet Bloodborne sidste år og opfordrede unge mænd til at melde sig som bloddonorer. PlayStation Danmark indgik et samarbejde med den regionale blodbank GivBlod om at afholde et bloddoner-event i København for en enkelt dag.

Alle der donerede blod fik enten Bloodborne eller et andet PlayStation-spil som tak, og kampagnen skabte massiv omtale og buzz på de sociale medier. Flere end 300 internationale medier fra hele verden skrev historier om det blodige samarbejde.

Har også vundet andre priser

- Det er en kæmpe ære. Sabre Awards er jo nok verdens største PR-pris, så at vi kan vinde over de bedste kampagner i hele Europa, er vi meget, meget stolte over. Vores samarbejde med PlayStation er et godt eksempel på, hvordan det kreative og digitale kan spille sammen i en samlet PR-indsats, der skaber resultater og ægte engagement hos målgruppen, siger Mathias Holm Pedersen, der er partner i Holm Kommunikation.

Det er i øvrigt ikke første gang, samarbejdet mellem Holm Kommunikation og PlayStation vinder priser.

Tidligere i år vandt kampagnen den danske PR-Tiger for nytænkning, og den var også shortlisted til den næststørste europæiske PR-pris European Excellence Awards.

Holm Kommunikation var også nomineret til en Sabre Award i 2014 for deres arbejde med at lancere spillekonsollen PlayStation 4.

#GivBlodForBlodborne blev eksekveret i et samarbejde mellem Holm Kommunikation, Sony PlayStation Danmark samt Video & Content bureauet Bifrost Productions.

Se kampagnevideoen her.

#GivBlodForBloodborne from Holm Kommunikation A/S on Vimeo.