Atcore, der vil være den digitale marketingverdens svar på McKinsey, har købt CRM Toolbox, som i seneste regnskabsår havde i gennemsnit otte medarbejdere.

CRM Toolbox har specialiseret sig i Salesforce-teknologier med fokus på marketing, salg og service. Boozt, Greenpeace, Gant, Falck og Dagrofa er bl.a. på kundelisten.

Atcore har derimod sine spidskompetencer inden for Googles marketingteknologier, så hvordan hænger opkøbet sammen?

- Tiden kræver indgående kendskab og viden omkring de førende marketingteknologier, der findes på markedet, lyder det bl.a. fra Sebastian Gullak, CEO for Atcore, i en pressemeddelelse.

- Derfor har vi fået CRM Toolbox ind under Atcore-paraplyen, da de er stærke på kundeprofiler og udveksling af data mellem Salesforce Cloud teknologier, fortsætter han.

Opkøbet hænger også sammen med, at Salesforce og Google for et års tid siden indgik et tæt partnerskab, der skal bringe deres teknologier bedre i samspil.

Salesforce: Godt med konsolidering

Hos Salesforce ser Jacques Soelberg, Regional Vice President for Marketing Cloud North, positivt på opkøbet af den danske partner.

- Jeg er glad for at se, at stærke spillere konsoliderer sig omkring vores teknologi. Vi har fart på og har samtaler med samtlige ambitiøse større virksomheder i Danmark. Med en samling af så stærke kompetencer ét sted får vi en stærk partner i Atcore, mener Jacques Soelberg.

Hos Atcore mener Sebastian Gullak, at det er i krydsfeltet mellem Google og Salesforce, der har hver deres styrker i at indsamle og aktivere data omkring kunden, at mange virksomheders drøm om at skabe omnichannel-kundeoplevelser kan realiseres.

- Atcore er i forvejen Google Marketing Platform Partner, hvor vi netop har vundet prisen for bedste brug af Googles teknologi for arbejdet med at aktivere kundedata i et omnichannel perspektiv for Matas, siger han og slutter:

- Med CRM Toolbox, der er Danmarks eneste Salesforce Silver Partner med fokus på marketing, kan vi nu tilbyde endnu stærkere kompetencer, i indsamling og aktivering af kundedata.