WPP-selskabet Grey, der i Danmark står bag det prisvindende reklamebureau Uncle Grey og GreyWorks, der er en production hub med fokus på retail, udvider nu forretningen med et PR- og PA-ben.

Det sker under navnet Grey Public.

Det er planen, at den nye Grey-enhed både skal have egne kunder og arbejde integreret med Greys eksisterende reklamekunder.

- Globalt er det Greys strategi at hjælpe vores kunder med at forblive relevante på den mest effektive måde i en verden, der bliver hurtigere, mere højlydt og mere og mere kanaldiffus, lyder det fra Rolf Bach Christensen, CEO i UncleGrey, Grey Denmark og Grey Nordic, i en pressemeddelelse.

- Vi mener, at kuren er stadig mere integrerede omnichannel-løsninger. Derfor starter vi Grey Public op, fortsætter han.

Det nye Grey-bureau tilbyder strategisk rådgivning inden for positionering, omdømmepleje, lobbyisme og thought leadership-kampagner. Det nye bureau får adresse på Ny Østergade i København sammen med resten af Grey-familien.

Halo-profiler i spidsen

I spidsen for Greys nye PR-bureau står Mikkel Andersen og Charlotte Schwarz-Rosman, der begge kommer fra Halo.agency.

Halo.agency opstod i fjor som en fusion af WPP’s to store bureaubrands på kommunikationsfronten, Hill + Knowlton Strategies og Burson-Marsteller, og det er allerede ved at lukke ned igen.

Grey er i øvrigt ikke det eneste WPP-bureau, der i kølvandet på den udvikling har udvidet på PR-fronten, da Mindshare, der er en del af GroupM, som tidligere beskrevet har allieret sig med Hill+Knowlton.

Grey tror på det

Det er heller ikke første gang, at et reklamebureau vil integrere PR- og PA-ydelser i deres services. Og det er ikke altid endt med succes. Det får dog ikke Grey til at ryste på hånden: 

- Vi har gjort vores forarbejde grundigt. Vi har arbejdet sammen med Halo. agency på en række kunder over de seneste år og ved, at vores tanker omkring integrerede kommunikationsydelser, kundefokus og international kvalitet er de samme, siger Rolf Bach Christensen og slutter:

- Vi er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at være et bedre bureau for vores kunder med endnu flere kompetencer in-house, der kan berige vores kunder med nye perspektiver og løsningsmuligheder.

Grey Public går officielt i luften i dag den 6. december 2018.