Trafik og fartalarmen Saphe, der bl.a. kan advare om fartkontrol, kom til verden for 3 år siden og er siden solgt i mere end 400.000 eksemplarer i Danmark. Bag opfindelsen står Freddy Sørensen, som på rekordtid har bygget en virksomhed, der i årsregnskab nr. 2 kunne præstere hele kr. 24,5 mio. i overskud, og som i år er nomineret i E&Y ́s “Entrepreneur of the year”.

Men det er så gode tal, at det kan pirre mulige konkurrenter, og man har bl.a. kunnet oplevet en trafikalarm app under navnet Ooono markedsført med reklamefilm. En tredje konkurrent hedder Beam.

Saphe ser dog ud til at være den stærkeste på markedet – men har valgt at møde konkurrencen ved at opruste i organisationen samt indgå et samarbejde med et bureau. Valget er faldet på Clienti, der bl.a. skal hjælpe med at tilrettelægge en mere offensiv markedsføring.

– Vi har mange nye opfindelser undervejs, heriblandt en produktnyhed som vi forventer os rigtig meget af, og som vi arbejder hårdt på at få gjort klar til markedslancering. Derudover skal vi også have udnyttet det potentiale, der ligger internationalt for vores trafikalarm Saphe, siger Freddy Sørensen.

Det nye produkt vil øge fokus på trafiksikkerhed. Overskuddet på over 24 mio. kr. er præsteret med et beskedent antal medarbejdere. I dag er der 15 – bl.a. efter en opmanding i form af en eksportchef samt en marketingchef.

– Med de massive produktlanceringer og markedspotentialer vi står overfor, har vi behov for et bureau med strategisk tyngde og erfaring med at integrere vores kommunikation gennem hele værdikæden, siger Freddy Sørensen.

Samarbejdet er netop startet, men det er sket flyvende, da der ligger nogle klare deadlines for en lang række aktiviteter i forbindelse med den store produktnyhed hos Saphe.

– En kunde som Saphe passer perfekt til os. Vi kan for alvor få vores kompetencer og erfaring inden for integreret kommunikation i spil. Og med de ambitioner der er hos Saphe vil vi også få stor gavn af vores internationale netværk – ImagePartners, siger adm. dir. Anders Bjørnstrup og tilføjer, at Saphe bliver en af bureauets større kunder.