Kommunikationsbureauet Radius rundede for første gang en årlig omsætning på 40 millioner kroer i 2018, hvor årets resultat før skat – ligesom 2017 – landede på solide 5,5 millioner kroner.

- Vi er tilfredse med resultatet, og væksten sker på tværs af vores kompetencer. Det er naturligt, fordi flere og flere af vores projekter er reelt integrerede, siger Asbjørn Haugstrup, der er partner og CEO i Radius, som i løbet af året droppede "kommunikation" som en en del af navnet.

Han peger på tre områder, hvor væksten var størst hos bureauet, der fyldte 15 år i 2018.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Det er rådgivning om kommunikation i forbindelse med strategimplementering og forandringsprojekter internt, rådgivning om bæredygtighed, og udarbejdelse af analyser, der guider kommunikationsindsatserne ved fx at bygge segmenter eller vægte omdømmedrivere, så kunderne kan sætte ind netop der, hvor afkastet bliver størst, forklarer Asbjørn Haugstrup.

Haustrup: Væksten forsætter i 2019

Ambitionen for 2019 er forsat vækst i både bruttoavance og på bundlinjen.

- Væksten skal drives af vores kerneforretning og særlige indsatser på finansiel kommunikation, public affairs og forandringskommunikation. Hvor vi præcist lander, er svært at sige. Men hvis året fortsætter, som det er startet, så ser det fornuftigt ud, slutter Asbjørn Haugstrup.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hovedtal: Radius CPH A/S

(i mio. kr.)                           2018              2017

  • Nettoomsætning:               42,9               37,8
  • Bruttoavance:                     34,7               31,5
  • Resultat før skat:                  5,5                5,5
  • Årets resultat:                       4,3                4,3
  • Egenkapital:                          8,3                7,8
  • Gns. antal medarbejdere:   30                 28