Corteva - det nye agrobrand, som er skabt i forbindelse med fusionen af Dow og DuPont - er ny kunde hos Klausen + Partners. 

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

- Vores opgave er at få en international og højteknologisk virksomhed ind igennem stalddøren hos de danske landmænd. Den opgave kræver indsigt i beslutningsprocessen og i deres daglige udfordringer, siger kontaktdirektør Pia Madsen fra Klausen + Partners, i en pressemeddelelse.

Marketing Communications Specialist Lene Bliddal Hansen, Corteva Agriscience, siger:

- Corteva tilbyder bekæmpelsesmidler, der er tilpasset klima og lokale udfordringer. På samme måde skal vores brand passe til danske forhold. Samtidig med at det er vigtigt, at vi har en stærk global synergi. 

Et digitalt dialogprogram er sat i søen med et survey til alle interesserede. Det skal, oplyses det, give mulighed for differentiering af den efterfølgende, digitale dialog, der skal sikre en række nye produkter en god start på markedet.  

- Det er den enkelte landmand eller bedrift, der i sidste ende beslutter, hvilken bekæmpelsesstrategi og hvilke midler, der skal på markerne. Og vi har brug for en stærk relation til dem, der kan supplere den indsats som konsulenter og grossister står for, siger Marketing Communications Specialist Lene Bliddal Hansen, Corteva Agriscience, i pressemeddelelsen. 

Ifølge bureauet har mange landmænd i dag et stærkt tilhørsforhold til ”deres” foretrukne produktbrand. 

Derfor er navneskiftet også en væsentlig del af kommunikationsopgaven. Corteva-brandet skal ind under huden, oplyses det.

- Corteva er en global agro-virksomhed, der investerer mere end ni milliarder kroner årligt i innovation og udvikling. Vi har fokus på bæredygtighed og ny teknologi, der kan hjælpe landbruget med at overholde de nye miljømæssige målsætninger, siger Marketing Communications Specialist Lene Bliddal Hansen, Corteva Agriscience.