Kommunikationshuset Lead Agency har onsdag morgen offentliggjort det bedste resultat i virksomhedens historie.

Årets omsætning endte på lidt over 39 millioner kroner mod godt 34 millioner kroner året før, og årets resultat før skat endte på 3,5 millioner kroner mod sidste års resultat før skat på 1,7 millioner kroner – altså en solid fordobling.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Det er altid sjovest at starte et nyt år med et sundt afsæt, der åbner op for udvikling af nye kompetencer, ydelser og forretningsområder, siger Søren Kaster, adm. direktør, og hovedaktionær i Lead Agency, i en pressemeddelelse, hvor han også giver medarbejdere og kunder æren for resultatet:

- At vi slutter 2019, som vi gør, skyldes i høj grad, at vi har et helt fantastisk hold af medarbejdere, og at vores kunder tør, kan og vil flytte sig sammen med os.

Seks bliver til otte 

Ud over det fine årsresultat glæder Søren Kaster sig også over at kunne fortælle om udvidelse af ejer-og partnerkredsen hos Leas Agency.

Amalie Gaardbo og Farshad Shirmohammadi er således trådt ind som nye partnere i kommunikationshuset.

De er hentet i egne rækker: Amalie Gaardbo har siden 2011 har været kommunikationsrådgiver, og Farshad Shirmohammadi har siden 2017 været Lead Agencys CFO. 

- Amalie og Farshad har længe været oplagte kandidater til at blive en del af partnergruppen, og jeg er enormt glad for og stolt over, at vi nu har realiseret det fælles ønske, siger Søren Kaster og tilføjer:

- Både Amalie og Farshad har gennem årene leveret fantastiske resultater og har på hver deres måde en vigtig funktion i forhold til at gøre LEAD til en sjov og klog arbejdsplads i bevægelse.

Nye opgaver og fortsat vækst

Selskabet oplyser, at et markant voksende forretningsområde i 2019 har været ”rådgivning om kommunikation og positionering i forhold til bæredygtig adfærd og bæredygtighedsinitiativer på tværs af både verdensmål og selvstændige mål.”

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Der er opnået god erfaring og kompetencer på tværs af kommunikationsdiscipliner, og det forventer kommunikationshuset vil føre til endnu flere opgaver i 2020, lyder det i pressemeddelelsen, hvor man også forventer ”flere kollegaer, nye forretningsområder og fortsat vækst i økonomien.”

Lead Agency beskæftiger i dag 30 medarbejdere, men i løbet af året forventer man at ansætte nye kollegaer ”med specialistkompetencer inden for især public affairs og PR.

Pr. 1. januar i år består ejerkredsen og partnergruppen i Lead Agency af Søren Kaster (CEO), Peter Albæk, Lars Volle, Anita Baun Hørdum, Eva Svavars, Barbara Saitta Bregendal, Farshad Shirmohammadi (CFO) og Amalie Gaardbo. Torsten Jansen er associeret partner.  

Nøgletal for Lead Agency

(i 1.000 kroner)                    2019              2018

Omsætning                          39.026           34.183

Resultat før skat                   3.542             1.745

Årets resultat                       2.706             1.328