Orchestra, der blev stiftet med reklamebureauerne Envision, Wibroe, Duckert & Partners, We Love People og & Co. i ejerkredsen i 2013, etablerer en ny enhed, så mediebureauet ”også kan tage et større digitalt forretningsmæssigt ansvar for kunderne”.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvori det også oplyses, at Jesper Fuglsang er hentet ind til at stå i spidsen for den nye forretningsenhed som Business Development Director.  

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Jesper Fuglsang har tidligere været blandt andet strategisk direktør i mediebureauet Maxus samt partner og strategisk direktør i reklamebureauet Anew.

Han kommer til Orchestra fra en rolle som CEO fra det digitale bureau Resultify, hvor Jesper Fuglsang havde ansvaret for den samlede forretning med over 50 medarbejdere.

Større transparens i det digitale indkøb

Orchestra, der blandt andet har slået sig op på at arbejde for at skabe større transparens i medieindkøbet, ser etableringen af den nye afdeling, der har performance marketing som omdrejningspunkt, som en ”en helt naturlig forlængelse af Orchestras værdimæssige positionering tæt opad transparens og etiske ønske om at rådgive om, hvad der bedst for kunderne”.

Ambitionen er i højere grad at arbejde med sammenhængen imellem forretnings-, marketing- og digitale mål.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Den transparente model, vi arbejder efter, gør at vi kan have nogle meget tætte og ærlige dialoger med vores kunder, siger Kim Andreasen, digital direktør og partner i Orchestra.

- Her kan vi se, at der er mange opgaver, vi potentielt kan hjælpe med på annoncørernes egne platforme. Det vil vi gerne kunne byde mere ind på. Vi tror på, vi kan hjælpe med både de helt simple tekniske opgaver og de større projekter, fortsætter han.

Performance: Et lidt slidt begreb

Jesper Fuglsang ”ser frem til at udvikle nogle nye digitale kompetencer og arbejdsprocesser i Orchestra ”.

- Vi skal have fokus på iterative optimeringsprocesser, teknisk implementering og generelt forstå en større del af consumer journey i kundernes egne organiske universer. Jeg glæder mig ekstremt meget til udfordringen, siger han i meddelelsen.

Kim Andreasen mener, at performance egentligt er ”et lidt slidt begreb”.

- Vi oplever, at mange kunder har fået tudet ørerne fulde med, hvor kompliceret og tidskrævende en opgave det er. Her har vi en lidt mere pragmatisk tilgang fra vores eksisterende forretning, som vi tror på med fordel kan anvendes inden for dette felt også, siger Orchestras digitale direktør.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.