Orchestra, der blev etableret af reklamebureauerne Envision, Wibroe, Duckert og Partners, We Love People og & Co. i 2013, kom styrket ud af 2018.

Bruttoavancen øgedes med 12 procent, mens omsætningen strøg i vejret med ni procent. Og væksten var rentabel, da driftsresultatet voksede med 52 procent og landede på 3,3 millioner kroner.

Det er derfor et ”bureau i topform, der nu tager fat på sit blot 7. leveår, og det giver en ro for den fremtidige udvikling”, lyder det fra John Herup, adm. direktør for Orchestra, i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Der er i 2018 kommet 19 nye kunder til, og vi har i alt serviceret 92 forskellige kunder. Det er et betydeligt antal, men vi er heldigvis vant til ”at asfaltere imens vi løber”, siger han.

- Det er selvsagt meget tilfredsstillende, at vi ikke alene har kunnet fortsætte væksten i antal kunder, men at vi også har evnet at kapitalisere på dette rent økonomisk, så vi kan fortsætte med investeringer, fortsætter John Herup.

Deling af overskud med kunder 

Orchestras økonomiske resultater kommer i øvrigt også mediebureauets kunder til gode. De er nemlig med i indkøbsfællesskabet Transparency, hvor overskuddet fra samhandel med medierne deles. 

I 2018 landede overskuddet på 1,8 millioner kroner, så kunderne kan glæde sig til at få en pæn bonus retur, fortæller John Herup.

- Der tales i disse dage meget om større transparens i mediabureauverden. Hele fundamentet med en anderledes og transparent forretningsmodel med overskudsdeling er jo en del af vores grundfortælling, og det er derfor en stor fornøjelse at kunne dele glæden over, at det går godt med kunderne på så håndgribelig en facon, slutter John Herup.

LÆS OGSÅ: MEDIEBUREAU-DIREKTØR: SÅDAN UNDGÅR VI TRANSPARENS-PROBLEMER