Mensch har igen iført sig tænkehatten, og det gør bureauet, fordi det er valgt til at løse den nye web- og brandingopgave for Ørestad Innovation City Copenhagen (ØICC), der netop er lanceret ved et pressemøde i Ørestaden.

 – Innovationsdistrikter over hele verden er kendetegnet ved en kritisk masse af forskning, uddannelse og virksomheder, der er i stand til at arbejde sammen på kryds og tværs. Det er sådanne netværk i Ørestaden, vi skal initiere og facilitere, siger adm. direktør Carolina Benjaminsen fra ØICC.

Kontaktdirektør Rune Hørslev fra Mensch supplerer:

– Der er noget særligt over Ørestaden. Det er folk og firmaer, der ikke er bange for at indtage nye territorier. Der er en massiv koncentration af virksomheder, universiteter og mennesker med blikket stift rettet imod fremtiden. Og nu er de gået sammen i ØICC – og heldigvis også ned ad Bredgade til nr. 41, hvor vi glæder os til at hjælpe dem.

Hvordan har I tænkt jer at assistere? Snart sagt enhver by mener, at de er en hub af Silicon Valley?

– Korrekt. Og netop derfor bliver det vigtigt at finde en særlig kerne i Ørestaden som innovationsdistrikt. Det er det, vi arbejder på lige nu. Projektet er jo kun lige lanceret ved gårsdagens pressemøde.

– Men jeg kan sige så meget, at vi som udgangspunkt både arbejder med de fysiske netværk, som Ørestadens arkitektur og infrastruktur udgør, og de mentale netværk som bebor dem, slutter Rune Hørslev