Bureaugruppen Dentsu Aegis Network i Norden kan nu skrive ”Google Certified Sales Partner” på CV’et.

Det ses som ”et markant aktiv for Dentsu og giver gruppen klare fordele i et marked, hvor efterspørgslen efter rådgivning og eksekvering af marketing drevet af teknologi bliver stadig større”, lyder det i en pressemeddelelse. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- At vi har fået denne certificering er drevet af vores kunder. Google er den mest fremherskende marketingplatform, og det teknologiske omdrejningspunkt for vores kunder er og bliver Googles annonceprodukter, siger Mads Bredal, CEO i Dentsu i meddelesen.

-  Hvis man vil spille en vigtig rolle for sine kunder, skal man kunne disse produkter – både rådgivning, support, implementering og salg. Det kan vi, og vi har nu papir på det, og derfor er vi meget stolte over at kunne kalde os Google-partnere, fortsætter han.

Partnerskabet skal også give Dentsu bedre kort på hånden i en tid, hvor mange virksomheder insourcer markedsføringen, ”fordi den trend netop er drevet af teknologi fra blandt andre Google”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Nu også direkte salg

Tidligere kunne Dentsu også levere implementering og support af Googles annonceprodukter- og løsninger, men med den nye aftale kan Dentsu desuden tilbyde direkte salg af og rådgivning om Google-teknologi i Danmark og EMEA.

Det er Dentsus performancebureau, iProspect, der ejer certificeringen, men hele Dentsus gruppe skal drive den i praksis. Ikke mindst Carat, Vizeum og Amplifi.

- De kunder, som allerede har Google-produkter eller overvejer at købe dem, vil forhåbentligt kigge endnu mere vores vej, når de skal vælge bureau, siger Mads Bredal. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.