I 1959 lancerede Taffel som det første danske mærke kartoffelchips i Danmark. Til næste år er det 60 år siden, og det fejrer Taffel med en storstilet fødselsdagsfest og et nyt bureau, som er innovations- og kommunikationsbureauet Nørgård Mikkelsen.

Om valget siger Marketing Manager hos Taffel, Ronni Köhl-Holk: 

– Vi vil bruge jubilæumsåret til at slå fast, at Taffel er Danmarks originale kartoffelchips. Vi har gennemført en bureau-sondering, og her overbeviste Nørgård Mikkelsen os om, at de har kompetencerne på strategi, fødevarer og aktivering, som vi har brug for. Bureauet har allerede udviklet en stærk kommunikationsplatform, som vi nu er begyndt at eksekvere på.

Hos Nørgård Mikkelsen glæder Client Service Director Thomas Aadal sig til at revitalisere Taffels brandfortælling. 

– Vores udgangspunkt er, at Taffel ikke bare ER de originale, men også FOR de originale. Faktisk blev Taffel lanceret som en convenience-kartoffel til de kvinder, der i slutningen af 1950’erne i stigende grad søgte væk fra køkkenet og ud på arbejdsmarkedet. Med den nye kommunikation ønsker vi at hylde de originaler, som gik forrest dengang. Og dem som gør det i dag. 

Om det nye samarbejde fortsætter Thomas Aadal:

– Taffel er et fantastisk navn at føje til vores kundeliste. Vi har en stor passion for stærke fødevarebrands, og vi får lov til at sætte vores kompetencer omkring konceptudvikling, in-store og digital aktivering i spil. Vi glæder os meget, slutter Thomas Aadal.