DDB Copenhagen i samarbejde med DDB Göteborg skal nu hjælpe Øresundsbroen, eller Øresundsbron som det officielle navn er, med markedsføringen i Danmark og Sverige.

Det er resultatet efter en udbudsrunde med fem reklamebureauer.

- Vi har modtaget mange spændende oplæg fra bureauerne. DDB har vundet konkurrencen for et meget flot og gennemarbejdet oplæg med innovative kommunikationsløsninger. Vi glæder os meget til det nye samarbejde, lyder det fra salgs- og markedsdirektør Fredrik Jenfjord, Øresundsbron, i en pressemeddelelse.

Hos DDB er man – næppe overraskende - rigtig glade for afgørelsen.

- Øresundsbron er nærmest synonym med gode kundeoplevelser på begge sider af Øresund og netop vores anbefaling med fokus på kundeoplevelser eksekveret på en indsigtsfuld kreativ platform med brug af omnichannel tilgang viste sig at være rigtig. På den måde er Øresundsbron en rigtig drømmekunde med et stort potentiale og vi ser frem til at starte op for alvor, siger Director of Business Development Christian Reinhard, DDB Copenhagen.

DDBs første store opgave for Øresundsbron bliver en BroPas-kampagne i Sverige og Danmark med start i det nye år. Formålet med kampagnen bliver at få flere til at køre over Øresundsbron til halv pris.

jml