Marketings udbredelse og sammensmeltning med IT får flere og flere iværksættere til at gå til markedet med hybridselskaber.

Senest Jacob Kruse, Mads Brohus og Peter Melchiorsen, der alle har været en del af Hedal Kruse Brohus, har startet et nyt e-business konsulenthus Struct A/S.

Virksomheden er et fullservice-bureau, siger de selv, der leverer Microsoft.Net og PIM-baserede webløsninger, og er især specialiseret i B2B og B2C e-handelsløsninger. Altså dækker hele paletten minus reklame.

Det er naturligvis det enorme potentiale i e-handelsløsninger, både nationalt og internationalt, der er tillokkende. Der er behov for kompetente leverandører i et marked, hvor kunderne ofte har svært ved at se en fornuftig sammenhæng mellem pris og kvalitet.

– Vi vil sammen med kunderne indgå i et samarbejde baseret på tillid og tilbyde højkvalitetsløsninger til konkurrencedygtige priser, lyder det ikke så overraskende fra stifterne.

Struct vil følge den tydelige trend i markedet og implementere de kundetilpassede løsninger på modent standardsoftware. Struct-folkene tænker altså ikke i at tjene penge på programmering. Struct-arbejdet tager udgangspunkt i Microsofts velafprøvede  teknologi.

Løsningerne er bl.a. baseret på ”Umbraco”, som internationalt anvendes i tusindvis af mellemstore og store virksomheder.

– Vi bruger vores lange erfaring i branchen til at kortlægge og analysere kundens behov, og sammen med kunden skaber vi den helt rigtige e-handelsstrategi, siger partner og adm. direktør for Struct, Jacob Kruse.

– På denne måde kan vi gå direkte efter målet og skabe den helt rigtige og lønsomme løsning for vores kunder.

Med andre ord er endnu en spiller i markedet under betegnelsen fullservice-bureau med leverance af: analyse, strategi, design, implementering, drift, optimering og hosting (med samarbejdspartnere). Men altså uden ”reklame”.

Fra starten er der 10 højt specialiserede medarbejdere med mange års erfaring i den nye virksomhed, der forventes at vokse stabilt og kontrolleret i løbet af de kommende år.