GroupM og MediaCom har godt gang i butikken i øjeblikket. Det ser i hvert fald sådan ud, hvis man retter blikket mod de mediebureauaftaler, selskaberne har indgået på det seneste.

Først landede Nordea (GroupM), så kom Danske Spil (MediaCom) med ombord, og nu har endnu en markant annoncør valgt GroupM/MediaCom til.

Det drejer sig om en af verdens største optikerkæder Specsavers, der konsoliderer sit mediebudget for Louis Nielsen i Danmark, Specsavers i Norge, Sverige, Finland og Holland hos GroupM/MediaCom. 

Budgettet har tidligere været fordelt mellem Omnicom og MediaCom.

En svær beslutning

Philip Knudsen, der er marketingdirektør for Specsavers i Nordeuropa, forklarer hvorfor:

- Specsavers har over de seneste år konsolideret processer og kompetencer i den nordeuropæiske region. Som et led heri gennemgik vi vores mediebureau-setup i regionen – Omnicom og GroupM/MediaCom – med henblik på at tilpasse og udvikle vores setup på medier, kommunikation og marketing, siger han.

- GroupM præsenterede et setup og ressourcer, som vi forventer, der danner et godt fundament for videreudviklingen af Specsavers medie- og marketing-model i regionen, fortætter Philip Knudsen og slutter:

- Vi har haft to stærke mediebureau-partnere i regionen, og vi har haft fire fantastiske år sammen med Omnicom i Norden, hvor vi har opnået en masse sammen med bureauets mediateams – så det har på ingen måde været en enkel afgørelse at træffe.

Den nye mediabureauaftale mellem Specsavers/Louis Nielsen og GroupM/MediaCom træder i kraft 1. januar 2019.