Så er endnu et bureau flyttet ind på Rentemestervej 56C i København Nordvest, hvor et af landets større digitale bureauer Peytz & Co har til huse.

Bureauet, der har inden for de senere år bl.a. har overtaget Goos, MOC, CreateInside og Eye4web, har denne gang købt det prisvindende digitale design- og brandingbureau Loft37, som fusioneres ind i Peytz-gruppen.

Loft37 er allerede – meget passende – flyttet ind på loftet hos Peytz & Co, hvor de nu står i spidsen for al UX og design, og Rasmus Michelsen, medstifter af Loft37, er særdeles godt tilfreds med de nye rammer og fusionen.

- Det giver os et kæmpe løft og bedre muligheder for at blive ved med at levere fede løsninger, end hvis vi var fortsat alene, siger Rasmus Michelsen.

Hvorfor det?

- Kompleksiteten på markedet er steget voldsomt, siden vi etablerede Loft37, og vi har som et højt specialiseret design- og brandingbureau haft behov for at rykke tættere sammen med kodere og teknikere, så vi bedre kan levere den vare, kunderne efterspørger i dag, fortsætter han.

Har arbejdet sammen længe

Loft37, der tidligere har gjort sig bemærket på awardfronten med bl.a. arbejde udført for EDC, har arbejdet tæt sammen med Peytz & Co om flere projekter de senere år.

Bl.a. om Fitness World, hvor Loft37 designede og Peytz & Co implementerede et nyt website.

- Så vi kender efterhånden hinanden rigtigt godt. Ja, du kan sige, at vi har holdt på formerne og været forlovet længe, inden det blev til et ægteskab, siger Christian Peytz, CEO for Peytz & Co.

- Kemien viste sig undervejs at være rigtig god imellem os, og vi har langt hen ad vejen et fælles værdisæt om altid at holde fokus på kundernes ønsker i projekterne, fortsætter han.

Loft37 skal ifølge Christian Peytz gøres til et Peytz & Co’s fyrtårn inden for UX og design.

- De bliver så at sige vores skæve, kreative hoveder, der skal løfte hele Peytz & Co på dette område, så kunderne i endnu højere grad end før, kan få ”hele pakken” hos os, siger Christian Peytz.

Den beskrivelse passer Rasmus Michelsen fint, og han understreger, at det også har været vigtigt for beslutningen om at blive en del af Peytz & Co, at de to bureauer ”kulturelt matcher hinanden perfekt”.

- Jeg har derfor stor tro på, at vi fremover kommer til at levere endnu skarpere løsninger, som ikke blot vil gøre kunderne tilfredse, men også hive masser af priser hjem ved de digitale awardshows, slutter Rasmus Michelsen.