Help PR & Kommunikation løftede i 2018 omsætningen med 17 procent i forhold til året før, så den landede på 32,5 millioner kroner.

- Vores stigning på toplinjen er udelukkende kommet af nye typer jobs. Især influencer-koncepter men også video og film, forklarer Kasper Kankelborg, bureauchef i Help PR & Kommunikation, i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at bureauet tager tre markante trends med ind i PR-året 2019. For det første influencers, hvor koncepter og storytelling er det primære. For det andet video, hvor især korte, skarpe journalistiske produktioner med høj nyhedsværdi kommer i fokus. Den tredje trend er digitalt content.

- Fælles for de tre trends er den gode historie. Forbrugeren anno 2019 kræver mere end bare en flot fortalt historie. De kræver ægte og transparente handlinger, der viser, at virksomheden aktivt forsøger at gøre noget for at forbedre – ikke bare deres produkt eller service – men omverdenen, siger Kasper Kankelborg.

LÆS OGSÅ: NYE TAL: PR-BRANCHEN VOKSER STØDT

- Se bare fodboldklubberne FCK og Brøndby, der af deres fans bliver presset til at vælge andre træningsdestinationer end Dubai på grund af menneskerettigheder. Fans er jo normalt de mest loyale overhovedet og nærmest med skyklapper på ift. deres hold. Det viser bare, hvordan forbrugerne stiller større og større krav til virksomhedernes handlinger og adfærd, fortsætter Help PR & Kommunikations bureauchef. 

Nye tider – nye kompetencer

Udviklingen har også medført, at Help har hentet nye kompetencer ind. Et eksempel er på videofronten, hvor bureauet senest har hyret video-journalisten Esben Oxenvad.

Han kommer til Help PR & Kommunikation fra en journalistisk karriere hos TV 2 Lorry og DR, hvor han fx var ansvarlig for Ultra Nyt.

- Vi skal ikke til at lave små reklamefilm, men korte redaktionelle film til LinkedIn, YouTube, internt brug osv. der klippes, produceres og postes samme dag. Det hitter, og vi har allerede et par stærke cases, som vi i 2019 bygger ovenpå, siger Kasper Kankelborg.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Et andet eksempel er ansættelsen af Simon Cantor, der også er uddannet journalist, men med en mere klassisk, skriftligt historiefortæller-profil.  

Help PR er i øvrigt kommet godt i gang med 2019, lyder meldingen. Bureauet har bl.a. vundet nye influenceropgaver for Magnum, Signify (tidligere Philips Lighting) og Durex.

Om toplinje-vækten i 2018 også har forplantet sig videre ned på bundlinjen er endnu uvist, da Help PR  samlede årsregnskab først er klar i april.