Mindre end et halvt år efter, at bureauet Advice stod midt i den største danske PR- og PA-skandale i flere år, den såkaldte Falck-sag, har bureauet nu vundet et stor, offentlig kunde.

Skat - eller Skatteministeriets koncern, som i dag formelt er det rette navn - har efter en udbudsrunde, der har været i gang siden oktober sidste år, valgt Advice til at løse opgaver under overskriften "Starategisk kommunikation". 

Hvad betyder det for jer, at Skatteministeriets koncern vælger Advice, set i lyset af den såkaldte Falck-sag? Er det en form for oprejsning?

- Det kan du kalde det, men vi ser det mere som udtryk for, at der er en forståelse derude for, at Advice ikke er en dårlig virksomhed. Men tværtimod grundlæggende er en god og ordentlig virksomhed, som blev ramt af en dårlig sag, siger Advices CEO Espen Højlund til Markedsføring.

- Det bekræftes vi også dagligt i ved, at gamle og nye kunder fortsat viser os tillid og gerne vil trække på vores kompetencer.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hvad skal I lave?

- Nu er det hele meget nyt, og det er en bred, langsigtet rammeaftale, så vi ved det ikke præcist. Vi kan bare sige, at vi har mødt en masse meget kompetente medarbejdere, og vi glæder os til at være med til at understøtte deres arbejde, når der er brug for supplerende kompetencer eller ekstra ressourcer. 

"Ekstremt spændende kommunikativ opgave"

Espen Højlund siger til Markedsføring, at man på bureauet glæder sig over at have vundet kontrakten:

- Vi er meget stolte over at få muligheden for at være med til at understøtte det, der et eller andet sted er hele hjørnestenen i vores samfund. Nemlig, at borgere og virksomheder betaler deres skatter og afgifter korrekt og til tiden.

LÆS OGSÅ: NYT ADVICE-REGNSKAB: TOPCHEF SER LYST PÅ FREMTIDEN TRODS FALCK-SAG

Advices CEO peger desuden på, at opgaven rent fagligt set byder på interessante udfordringer:

- Det er samtidig en ekstremt spændende kommunikativ opgave, der rummer at ramme samtlige danskere med en række relativt komplekse budskaber på en måde, som gør, at de ikke bare får det gjort, men også har tillid til, at det sker på en ordentlig måde, siger han. 

Skatteministeriets koncern omfatter Skatteforvaltningen, Skatteankestyrelsen, Spillemyndigheden og Skatteministeriet, hvortil kommer ni forskellige styrelser – og aftalen dækker alle disse enheder, fremgår det af udbudsmaterialet.

Der er tale om to separate delaftaler til en samlet værdi på 60 millioner kroner, eksklusive moms. Delaftalen om strategisk kommunikation går til Advice, mens delaftalen om "branding og kreative kommunikationsydelser" går til en konsortium bestående af Kompas Kommunikation og KL.7. 

Markedsføring har spurgt Skatteministeriets koncern, hvilke overvejelser der ligger til grund for valget af bureauerne, men koncernen er ikke vendt tilbage inden deadline. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.