Det britiske bureau Jellyfish, der har 700 medarbejdere fordelt på 21 kontorer verden over, etablerer sig nu i Danmark og Norden.

Det sker med et nyt kontor København, som Bine Aagaard Johanson kommer til at stå i spidsen for som Managing Director.

Hun har 16 års bred erfaring fra branchen, som er hentet hos bl.a. AOL, Yahoo, Jyllands-Posten og Performics Danmark (en del af Publicis Media).

Det nye kontor skal støtte eksisterende Jellyfish-kunder, herunder Carlsberg, ligesom ”der skal udvikles ny forretning i hele regionen”, som det formuleres i en pressemeddelelse.

Jellyfish er Google-partner, så kontoret vil bl.a. omfatte et Google-akkrediteret team, der skal arbejde sammen med kunderne i implementering af Google-teknologi og forvaltning af deres medier.

Vil tættere på kunderne

Rob Pierre, adm. direktør for Jellyfish, forklarer, at oprettelsen af kontoret hænger sammen med bureauets ønske om at kunne rådgive og hjælpe brands på et globalt plan med eksperter i hvert marked.

- Bine Aaagaard Johansens omfattende viden og ekspertise gør hende til den ideelle kandidat til at lede og udvikle vores tilstedeværelse i Norden, siger han i pressemeddelelsen.

Bine Aagaard Johansen selv mener, at Jellyfish bringer noget” helt unikt og friskt” til det danske marked og ser frem til udfordringen.

- Muligheden for at lede Jellyfish i Norden er et sandt privilegium, som jeg glæder mig utrolig meget til, siger hun.