Nu etablerer et af Nordens store influencer marketing-netværk sig i det centrale København. 

United Screens blev startet i Sverige i 2013 og har siden da gennemført mere end 800 kampagner inden for influencer marketing og reklamerækkevidde på lokalt og nordisk niveau. 

Siden 2014 har mange danske brands, bureauer og kunder benyttet sig af United Screens til at udføre professionelle kampagner på det danske og nordiske marked. 

– Vi er glade for at have åbnet kontor i København, siger Maria Norén, fungerende Country Manager Danmark, United Screens. 

– Vores kunder synes, at vi kommer ind på det helt rigtige tidspunkt, da efterspørgslen efter vores tjenester inden for influencer marketing er steget væsentligt det seneste år i Danmark.

– Både kunder og influencers har ønsket, at vi skulle være til stede lokalt. Gennem det seneste år har vi gennemført omkring 20 kampagner på det danske marked, og vi kan se, at efterspørgslen er stor. Det mener vi skyldes Danmarks hurtige vækst i digital markedsføring. 

– Derfor søger vi nu også en salgschef til at drive influencer marketing-markedet fremad i Danmark for vores kunder.

Du kalder dig selv for fungerende Country Manager. Søger I en dansk direktør?

– Ja,.  Vi håber at finde den rette person snarest muligt, og derefter vil vi rekruttere endnu flere mennesker til vort team.

Du fortæller, I er Nordens største. Efter hvilke parametre?

– Vi er stolte over at have over 600 millioner visninger hver måned i vort premium-netværk på YouTube i Norden, hvilket gør os til det største netværk. Og vi arbejder med mange af de største kunder, influencers, youtubers og artister. Dem hjælper vi med influencer marketing og annoncd-reach.

Drum har brugt influencer-marketing

En af de seneste influencer marketing-kampagner, som United Screens har gennemført, er startet i disse dage. Bureauet Drum CPH har benyttet sig af influencer marketing til at nå ud til relevante målgrupper. 

– Det er rigtig dejligt, at United Screens nu er til stede i København. De sidste to år har vi i Drum CPH sammen med United Screens gennemført en række vellykkede influencer marketing-kampagner, og vi glæder os meget til at arbejde videre med United Screens som erfarne leverandører af kampagner inden for influencer marketing og reklamerækkevidde, siger Freja Klein, Senior Producer, Drum CPH, Omnicom Media Group.

United Screens blev tidligere i år opkøbt af Europas største medieselskab RTL. Og United Screens har kontorer i Stockholm, Oslo og Helsinki – og nu også København – med i alt 65 medarbejdere i de fire nordiske lande.