Rune Hørslev, der i dag er kontaktdirektør hos Mensch, udnævnes pr. 1 januar 2019 til partner. 

Det oplyser Christina Tønnesen, som er Managing Partner på bureauet. 

- Rune er et godt eksempel på det, vi tror er fremtidens profiler i branchen. Han sprænger alle almindelige stillingsbeskrivelser ved at kombinere kreativitet og teknologi med en forretningsmæssigt kompetent rådgivning, siger hun i en pressemeddelelse.

Hun fortsætter: 

- Det giver nye løsninger og nye muligheder for en virksomhed som vores, der altid gerne vil genopfinde sig selv. Og så har Rune også en væsentlig aktie i, at Mensch blev Digital Agency of The Year ved Danish Digital Award. 

Mensch ønsker ikke at oplyse, hvor meget Rune Hørslev har betalt for sin andel - eller hvor stor den er. Christina Tønnesen ønsker heller ikke at oplyse, om partnerne ejer lige store andele. 

Har været ansat i et år

Rune Hørslev Pedersen er ny partner hos Mensch. Foto: PR.

Udvidelsen af partnerkredsen sker et år efter, at bureauet var på ”menneskejagt” efter en klassisk kontaktdirektør. I den forbindelse blev Rune Hørslev ansat - og nu indtræder han altså i partnerkredsen.

- For et år siden kom jeg til Mensch med lige dele respekt og ærefrygt. Det var en drøm der gik i opfyldelse, og jeg spurgte mig selv, om jeg virkelig kunne blive en del af flokken, siger Rune Hørslev i meddelelsen.

Han tilføjer: 

- Der findes vel næppe nogen højere kompetence-koncentration i hele landet, tænkte jeg. Og jeg er hverken kontaktmand eller kreativ. Men nærmere et sted midt imellem. Derfor er den titel jeg er allermest stolt af at bære helt enkelt, Mensch. At de vil have mig ind i partnerkredsen, er derfor også den ultimative anerkendelse for mig.

Rune Hørslev har vundet mere end 70 danske og internationale priser. Han er især kendt for kampagnerne for Færøerne som turistdestination, der først satte øerne på det kreative verdenskort med ”Google Sheep View” og som i år lancerede ”Faroe Translate”. 

Her gik Færøerne igen op imod Googles manglende opmærksomhed og iscenesatte egen online-oversættelse til færøsk med levende færinger i stedet for Google Translate. En kampagne der også trak massiv opmærksomhed og en lang række priser.