Der er i øjeblikket fart på hos københavnske WeThink, der har hentet endnu en markant profil til reklamebureauet.

Det sker blot et par måneder efter, at bureauet udvidede partnerkredsen med en af den danske reklamebranches tunge kreative profiler, Claus Møllebro, der blev præsenteret som ny partner og ny kreativ direktør.

Nu sætter den kendte erhvervsmand Lars-Christian Brask sig så for bordenden i bureauet fra Kompagnistræde som ny bestyrelsesformand.

Hos WeThink er Patrik Thelin, Managing Director, naturligvis stolt over, at det er lykkedes for det relativt unge bureau at hente en tung erhvervskapacitet til reklamebranchen, og han lægger da heller ikke skjul på, at både målsætningen og forventningerne til det fremtidige samarbejde er tårnhøje.

- Vi har gennem de sidste fire år skabt en rigtig fornuftig forretning med konstant vækst i både kunder og medarbejdere – og stødt stigende bundlinje. Især i år har vi haft helt forrygende travlt, siger han.

- Men vi vil videre til næste step og har derfor været på udkig efter den helt rigtige sparringspartner, der kan hjælpe os med at gøre det, vi hver dag gør for vores egne kunder – nemlig se på en forretning udefra og optimere og videreudvikle strategien. Og da vi fik chancen for at få Lars-Christian og alle hans kompetencer med om bord, var vi ikke et sekund i tvivl om, at vi havde fundet det helt rigtige match, fortsætter Patrik Thelin.

Reklamebranchen skræmmer ikke

Lars-Christian Brask er især kendt for sin fremtrædende rolle i den danske og internationale finansverden bl.a. som direktør for Merrill Lynch, London og New York, partner og europæisk direktør i Robertson Stephens & Company, San Francisco og London, direktør i Bank of America i Europe, USB UK og Carnegie Bank A/S.

Og ikke mindst sin egen investeringsbank, Brask & Co i London, som han solgte tilbage i 2003.

I dag bruger han bl.a. tiden på bestyrelsesarbejde i række danske virksomheder, heriblandt formandsposten i Pihl & Søn, og en politisk karriere som byrådsmedlem i Roskilde for Venstre, som han også er folketingskandidat for.

Og selvom WeThink måske nok har en lidt anderledes virksomhedsprofil end de andre på hans liste, så er det ikke noget, der på nogen måde skræmmer den erfarne erhvervsmand.

- WeThink er et sundt og veldrevet firma, der allerede har godt gang i en blomstrende forretning – den glæder jeg mig til at være med til at videreudvikle. Det er sjældent, at jeg ser et bureau, der ud over en solid kreativ fundering med fokus på deres kerneområder som indsigtsbaserede løsninger og integreret kommunikation også formår at være super skarpe på forretningsudvikling, siger han.

- Det er første gang, jeg går ind i reklamebranchen, og det gør jeg kun, fordi jeg oplever, at WeThink har den helt rigtige filosofi og forretningsmodel, og samtidig rummer det forholdsvis unge bureau et enormt vækstpotentiale, som jeg meget gerne vil være med til at folde helt ud, slutter Lars-Christian Brask.

WeThink’s partnergruppe består af Ghita Holst, Claus Møllebro og Patrik Thelin.