I februar sidste år etablerede Jesper Fagerlund og Mikkel Noe Westh det digitale bureau Granyon.

Formålet var at puffe til en digital bureaubranche herhjemme, der efter deres mening har alt for meget fokus på kvantitet og produkter i stedet for det, kunderne rent faktisk efterspørger: Passionerede mennesker, der deler deres engagement for at skabe værdi.

Og noget kunne tyde på, at tilgangen er blevet taget godt imod på markedet, da bureauet i dag kan skrive virksomheder som Velux, CBS Executive, Realdania, Novasol og Solar på kundelisten.

- I modsætning til andre digitale bureauer har vi som mission at skære så meget proces fra som muligt og gå fra strategi til færdig, testet prototype på så kort tid som muligt, oplyser Mikkel Noe Westh.

Retter blikket mod udlandet

Den tilgang har fx kendetegnet samarbejdet med Velux og Solar, der har brugt Granyon som partner i deres udvikling af stadigt voksende antal online shops. 

Ifølge Mikkel Noe Westh adskiller Granyon sig fra mange andre bureauer ved bevidst at stræbe efter at skabe en organisation, hvor det, der normalt bliver kaldt produktionslaget, ophøjes til den værdi kunderne efterspørger og dermed skal møde fra første dag.

- Ved at vende organisationstrekanten på hovedet skal ledelse stå til regnskab for at de medarbejdere, som kunderne køber. Ledelsen skal sørge for, at designere, rådgivere og projektledelse får de bedste betingelser for at forblive engagerede og passionerede omkring deres arbejde, siger Mikkel Noe Westh, der også kan berette, at det unge bureau nu retter blikket mod udlandet.

- Vi har sendt en mand til det engelske for at se om vi kan starte en kundeportefølje der, og derudover har indgået strategiske samarbejder med argentinske 3dar og franske iAdvize, slutter Mikkel Noe Westh.