Vizeum har indgået et samarbejde med Anna-Bertha Heeris Christensen, der er ph.d.-studerende på CBS og som forsker i brugen af influencer marketing. 

Derudover er Mads Viksnins, der er hentet fra en stilling som Media Director hos influencerbureauet Gonzo Media, ny Content Director.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

- Vizeum indgår i samarbejdet som user-case til at indsamle empirisk data til Anna-Berthas forskning inden for netop influencer marketing. Det sikrer, at Anna-Bertha får et unikt indblik i arbejdsprocessen tæt på kunder og kampagner, og samtidig får vi uvurderlig sparring og indsigt i den nyeste forskning på området. Med tilknytningen af Mads og Anna-Bertha har vi styrket os markant på både den faglige og den akademiske front, siger bureauets managing director, Kristian Koch.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGITIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

De seneste år er der udviklet flere værktøjer på markedet til at måle influenceres performance og effekt. Det har gievet branchen en nødvendig og dybere indsigt i den kvantitative data, men ifølge Anna-Bertha Heeris Christensen bør den viden ledsages af kvalitative data.  

- I min forskning interesserer jeg mig for brugen af mennesker i kommercielle sammenhænge. Det er nemlig dér, potentialet ligger i influencer marketing; det autentiske menneskes historie. Det interessante er, hvad der sker med autenticiteten, når der arbejdes strategisk med den, siger hun i pressemeddelelsen. 

Anna-Bertha Heeris Christensen fortsætter:

- Når essensen af influencer marketing skal forklares, viser det sig at være kvalitative parametre som kemi og relationer, der sættes i fokus. I den data, jeg indsamler hos Vizeum, forsøger jeg på tværs af aktører at gribe fat i de kvalitative parametre og besvare spørgsmål om, hvordan vi arbejder optimalt med autenticitet.

Analysesarbejdet skal, ifølge bureauet, tages til et ”nyt niveaunår influencers fremadrettet indarbejdes i salgsmodelleringer og brand tracking på lige fod med andre mediegrupper.”

- Vi er rigtig langt med at udvikle fremtidens målemetoder, og vi arbejder med influencer marketing på lige fod med andre mediekanaler. Det kræver derfor, at vi måler den reelle effekt på salg og brand. Ellers ender vi med at tælle likes og kommentarer, som mange i branchen stadig forfalder til, når effekten skal måles, siger Mads Viksnins i pressemeddelelsen og fortsætter:

- Men den slags målepunkter har jo alle dage været midlet til et mål: at skabe reel værdi for annoncørerne. Og hvis vi ikke kan aflæse effekten af investeringen i salget eller i brandet, så spilder vi kundernes penge.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGITIGSTE NYHEDER. KLIK HER.