Travlhed, lavpraktik - og en pebret pas-pris.

Det er de tre primære årsager til, at navnet Robert/Boisen & Like-minded i år ikke er at finde på listerne over indsendte cases til VM i reklame, Cannes Lions, og heller ikke på de sydfranske hotellers gæstelister.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Det siger Partner & Strategy Director, Søren Christensen, til Markedsføring.

- Vi har haft et utroligt travlt forår, og selv om vi har et par cases, vi gerne ville have haft med, så var der nogle tidsmæssige forhold der gjorde, at ikke kunne nå at lave indsendelserne færdig, siger han og tilføjer:

- Det er ret tidskrævende at lave en ordentlig case-film og Cannes’ tilmeldingskrav er ret omstændelige, så vi blev desværre nødt til at trække stikket på de pågældende cases.

Gør cases klar til Eurobest

Søren Christensen fortæller, at det bl.a. drejer sig om Sydbank-casen ”Fra Marken til Parken”, som bureauet gerne ville udbygge yderligere i forhold til den case, som vandt sølv og bronze ved DDA

- F.eks. kulminerede kampagnen i form af en større event omkring Pokalfinalen, men det betød desværre, at det blev for sent at lave en opdateret case-film til Cannes, siger han og tilføjer, at denne og andre cases ”helt sikkert vil blive sendt til Eurobest”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Men, tilføjer han, når det så er sagt, så har vi faktisk de sidste seks-syv år fravalgt selve konferencedelen i Cannes.

Og hvad er årsagen til det?

- Et indgangspas i Cannes koster 25.000 kroner, og det synes vi er voldsomt. Så vi synes, vi får for lidt ”value for money”.

Betydelige prisforskelle

- Det er svært at deltage fuldt ud i Cannes med pas, fly, hotel og forplejning under 40.000 kroner pr. mand, så i stedet har vi i nogle år prioriteret den amerikanske festival SXSW, siger Søren Christensen og tilføjer: 

- Her koster et pas 7.000 kroner, og vi synes, der er mere nyt at hente, så det prioriterer vi ved at sende fem-seks personer hvert år. 

- Samtidig har Cannes nu åbnet for et digitalt pas med live transmissioner, så vi kan følge de forskellige indlæg hjemmefra til en 1/20 del af prisen. Det synes vi giver god mening, selvom man selvfølgelig må undvære roséen, lyder det fra Søren Christensen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Så i år hepper I på konkurrenterne?

- Ja, selvfølgelig. Og så er vi jo ikke helt fraværende: Vores egne Klara Vilshammer og Christoffer Boas er med ved Young Lions.