Føtex er på gaden med sin første mobilapplikation, og supermarkedet gør dermed en ny form for indsats for at leve op til payoffet: ”Føtex gør mere for dig”.
Den nye app, ”Indkøbshjælp”, er et led i en større rebranding af identiteten på alle platforme. Det indebærer bl.a., at Føtex har droppet sit samarbejde med reklamebureauet &Co og er vendt tilbage til den tidligere partner Envision. Endvidere har bureuaet Vertica fungeret som strategisk sparringspartner for Føtex’ nye mobile satsning.
Parterne fortæller i en pressemeddelelse, at de ”fra start af har lagt vægt på kundeservice og den gode brugeroplevelse i udviklingen af Føtex’ mobilstrategi”.
Appen gør det nemmere at planlægge indkøb, og det hjælper forbrugeren i supermarkedet, da appens indkøbsliste er ”et reelt alternativ til pen og papir”.
Strøm til tilbudsavisen
Den kan således deles, og hvis ens bedre halvdel opdaterer listen, så sker det samme på mobilen. Ydermere kan man tilføje varer ved hjælp af auto suggest-funktionen, og så er listen kategoriseret ud fra tilbuddene i ens nærmeste Føtex-varehus.
Derudover indeholder appen den seneste tilbudsavis i en digital udgave, hvor man kan se, hvilke tilbud der lige nu er på varer fra ens indkøbsliste, og man kan finde det nærmeste Føtex-varehus. Dertil kommer et opskriftunivers.
- Den gode kundeoplevelse og kundeservice har været to bærende elementer i udviklingen af vores nye app. Vertica har virkelig forstået vores forretning og formået at videreføre vores forretningsidé i en mobilstrategi, som nu kommer alle vores kunder til gode. Vi har derfor store forventninger til det fremtidige samarbejde med Vertica omkring nye initiativer på mobile enheder, siger Kristine Fibæk Salmonsen, digital projektleder hos Føtex.
App’en, som i første omgang er udviklet til iPhone, kan downloades i
App Store, mens Android-versionen er på vej.
Føtex’ app er i øjeblikket den tredje mest downloadede i Apples App Store. I øvrigt er applikationer fra Bilka og Rema 1000 også blandt de ti mest populære apps hos danskerne.