Ved en stort anlagt prisceremoni i Thomson Reuters bygningen på Times Square i New York, fik Vestas og Vertic i går aftes, NY-tid, overrakt en Gold Award for den globale B2B-kampagne, World of Wind.
Prisen – ”Award for Innovative Digital Marketing Solutions” – blev givet for parternes arbejde med
”World of Wind”-løsningen, og Vestas og Vertic var de eneste skandinaviske guldvindere ved prisoverrækkelsen.
Bag “Awards for Innovative Digital Marketing Solutions” står magasinet The Internationalist, der blandt meget andet er kendt for at udgive en liste over verdens mest indflydelsesrige CMO’s.
Sammen med
den aktuelle 1:1 kampagne energytransparency.com  er prisen indtil videre kulminationen på det samarbejde, som har eksisteret mellem Vestas og Vertic de seneste tre år.
Og et tegn på, hvordan Vestas’ marketing har udviklet sig fra at være traditionel massekommunikation til at være best practice inden for personaliserede B2B-kampagner.
I en kommentar til prisen siger Morten Albæk, der er Group Senior Vice President for Vestas:
- Det har været en kæmpeøvelse for os at gøre de digtiale platforme til vores vigtigste kommunikationsplatforme. Vores ambitioner har fra starten været meget høje, og vi tror på, at digitaliseringen er en nøglefaktor, hvis vi skal kunne kommunikere og levere optimalt til alle vores mange forskellige stakeholders. Vestas ønskede et bureau, der delte vores ambitioner, og derfor valgte vi Vertic. Derfor er det også en stor tilfredsstillelse på denne måde at modtage international anerkendelse for arbejdet.
Prisen kan med rimelighed også kaldes en cadeau til Vertics arbejde, da World of Wind-løsningen formåede at vinde i et felt, der ellers var domineret af B2C-kampagner med langt større budgetter til rådighed.
Udover Vestas tog således virksomheder som Estée Lauder, Kia, Sony Pictures, Visa, McDonald’s, VW, Intel, Siemens, Xerox og Gatorade statuetter med hjem. Og på bureau-plan konkurrerede Vertic med blandt andre Ogilvy & Mather, Tribal DDB, OMD, Starcom og Profero.    
Sebastian Jespersen, grundlægger og CEO i Vertic, siger:
- Det er fantastisk for både Vestas og os at modtage denne æresbevisning. Der er for mig ingen tvivl om, at Vestas er pionerer – også når det gælder virksomhedens visioner omkring digital kommunikation. Og derfor er det også en stor glæde for os at se, at World of Wind-platformen belønnes med denne pris, slutter han.