Online-analysebureauet Instant-Answer skifter nu navn til Analyse Danmark.
Instant-Answer blev stiftet i 1997 og var den første analysevirksomhed som tog nettet til sig som værktøj til undersøgelser. Med regnskabet for 2005 har virksomheden nu også sorte tal på bundlinien. Investeringerne i de foregående år giver nu resultat.
Navneskiftet til Analyse Danmark er ikke udtryk for at virksomheden nedtoner sine kompetencer indenfor online-undersøgelser, men at virksomheden nu fremover også vil tilbyde en række nye ydelser til gamle og nye kunder. Det drejer sig bl.a. om analyseværkstøjer Customer-Logic som gør virksomheder i stand til selv at analysere på data på en nem og enkel måde. Samtidig vil Analyse Danmark i højere grad end hidtil levere egentlige konsulentydelser til sine kunder.
Direktør og medejer af Analyse Danmark Dines Bredo Petersen siger:
- Vi er nu nået til et punkt i virksomhedens historie hvor der er behov for at udvide vores forretning så vi i større udstrækning kan fungere som full-service virksomhed for vore kunder. Ingen betvivler vores kompetencer udi online-analyser, men vi har et ønsker om også at kunne være vores kunders sparringspartnere på en række andre felter. Det er det signal vi nu sender med navneskiftet til Analyse Danmark.