Som beskrevet i begyndelsen af april, var der fine danske vindermuligheder ved den 22. udgave af Webby Awards, der også kaldes VM i Web.

I spidsen for det danske finalistfelt placerede de digitale virtuoser fra Hello Monday sig med tre finalepladser skarpt forfulgt af &Co med to finalepladser.

Very Patchwork, Creuna, Marvelous og Vice Media Scandinavia var også med i finalen.

Forleden blev vinderne offentliggjort, og det var godt nyt for flere af de danske bureauer.

Hæder til Hello Monday, Marvelous, Virtue og &Co

Heriblandt Hello Monday, der vandt i kategorien Websites for et site, We the Fans, udviklet til ESPN.

Den allerede massivt prisvindende ”Alt det vi deler”-kampagne fra TV 2, som bureauet &Co. står bag, hev en pris hjem i kategorien Social Video, mens Marvelous blev belønnet med en pris for Microsoft-arbejdet ”Walter & Alma” i kategorien Film/Video, Integrated Campaigns.

Endelig blev også Vice Media Scandinavia/Virtue hædret for ”Like What You Hate” i kategorien Experimental & Innovation.

Du kan se alle de flotte vinderarbejder her.