”Intet bord uden Bähncke”  er et af de ældste slogans (eller taglines/payoffs), der stadig lever i bedste velgående herhjemme.

Nu aktiveres det endnu en gang i en ny kampagne. Denne gang skal de velkendte ord iscenesætte Bähncke-produkter – sennep, ketchup, dressinger etc. – som det ekstra pift til danskernes hverdags-fastfood i 2019.

- Bähncke blev etableret af sennepsmester Wilhelm Bähncke helt tilbage i 1858. Faktisk som Danmarks første sennepsfabrik, lyder det fra Nya Calmer, brandingchef hos Orkla Foods, som overtog Bähncke-brandet i 2013.

-”Intet bord uden Bähncke” positionerer stadig brandet som en naturlig del af vores madkultur. Her smelter vores klassiske kvalitetsdyder og vores tidløse slogan jo smukt sammen med den moderne madkultur, fortsætter hun.

En integreret kampagne

Bag den nye kampagne, der kører i såvel digitale som sociale medier og ude i butikkerne, står bureauet Connected,

- Et godt slogan er jo et verbalt koncentrat, hvori kreativitet og strategi mødes for både at afrunde et stykke kommunikation og formulere et brands værdi, siger Ulf Westmark-Højelsen, der er Creative Director på bureauet.

- Og kan man bruge den verbale mekanik i et allerede velkendt slogan mere aktivt til at bygge præference ved at inspirere målgruppen, er man allerede nået ret langt, fortsætter han og fortæller, at det gav et lille sug af ærefrygt i maven, da de fik lov til at pille ved noget så ikonisk som et 86 år gammelt slogan.

- Det sker ikke ligefrem hver dag. Egentlig var det heller ikke en del af briefen, men det lå lige til højrebenet, da ambitionen var at skabe inspiration med maksimal ”food-appeal” med Bähncke-brandet i rollen som det, der gør det nemt at lave nemme, men lækre hverdagsretter, slutter Ulf Westmark-Højelsen.

Kampagnen går i luften i uge 7.