Siden lanceringen af investerings-løsningen ”June by Danske Bank” i maj 2017 har platformens vækst været drevet af mindre digitale kampagner og word of mouth

Men nu er en større kampagne i luften, og den skal adressere nogle af de barrierer, mange danskere forbinder med det at investere.

Kampagnen drives af platformens nye Brand Story: ”Intelligent opsparing”, skabt i samarbejde med det kreative bureau Another.

Det "intelligente" ved platformen består i, at man ikke selv behøve at have forstand på aktier og obligationer: Det klarer en algoritme, som beregner hvilken June-fond, der bedst passer til den enkelte ud fra bl.a. den risikoprofil, man opgiver. Derfor slår kampagnen også på det enkle ved netop denne metode.

- Investering opfattes som noget for de få, mens opsparing er for alle, siger Creative Partner i Another, Thorkild Bjerre og tilføjer:

- Derfor stod det ret tidligt klart for os, at Junes Brand Story skulle italesætte investering som en ny og nem måde at spare op på – fremfor bare endnu investeringsløsning, 

Den første kampagne fra June og Another opfordrer med budskabet ”Sæt liv i din opsparing” folk til at flytte deres penge fra traditionelle opsparingskonti og over på June, og den har været undervejs i næsten et år.

Ventede på screening

I første omgang blev lanceringsdatoen udskudt, da man valgte først at gå i luften efter, at June havde lanceret sine screenede investeringsfonde (fonde, der følger principper for bæredygtige og ansvarlige investeringer, red.).

I mellemtiden er kampagnens budskab - med den aktuelle negative indlånsrente og inflation -imidlertid ikke blevet mindre relevant, som Jakob Beck Thomsen, der er Head of June, siger:

- En gennemsnitsdansker har 152.000 kr. stående på bankkonti, der typisk har 0%-rente, så der er behov for at gentænke tilgangen til investering. June giver mulighed for at gøre noget godt for disse opsparinger, og den historie er vi glade for endelig at kunne fortælle bredt i Danmark. 

Kampagnen ”Sæt liv i din opsparing” kører i første omgang på landsdækkende tv, online og social. 

Den første kampagnefilm, som du kan se herunder, er produceret af Another i samarbejde med instruktøren Davis Silis og det engelske produktionsselskab Bullion Productions.