Det sker - om end ikke voldsomt ofte - at danske bureauer gør sig fortjent til at vinde den prestigefyldte FWA Site of the Day-anerkendelse.

Derimod er det nærmest ”one in a million”, at et dansk bureau vinder prisen både i mobile og desktop for det samme projekt. 

UncleGrey har imidlertid gjort det en gang tidligere - med arbejde for Stylepit - og nu er det lykkes bureauet igen at vinde begge priser. Denne gang for Weber med det digitale projekt BBQ Cultures.

- Vi er glade for at de gode folk hos The FWA er begyndt at lægge mærke til vores arbejde og håber på at vores tilgang med at fokusere på integrerede produktioner, større digital narrativer og brugbart indhold også i fremtiden vil kunne fange deres opmærksomhed, siger Lars Samuelsen, der er Chief Strategy Officer & Head of Digital hos UncleGrey, og tilføjer:

- Men vi er endnu mere glade for den meget positive feedback vi modtager fra brugerne af projektet og det tid som de bruger på at interagere med platformen.

Har vundet flere priser

BBQ Cultures har allerede vundet en række priser herunder bl.a.: Awwwards og CSS Design Awards, ligesom projektet har fået en del opmærksomhed på diverse internationale branchemedier.

Og også hos Weber er der naturligt nok stor glæde over den megen positive opmærksomhed omkring projektet.

Stig Pedersen, Director of Marketing EMEA, hos Weber, siger:

- Weber har altid været fokuseret på at skabe innovative og engagerende oplevelser, der er med til at promovere den globale grill-kultur. Og det er da fantastisk, at det er lykkes at oversætte disse ambitioner og selve mærkets DNA til et digitalt projekt, der høster international anerkendelse, og som vi kan se at brugerne ønsker at engagere sig i.

Projekter har indtil videre haft mere end 250.000 besøgende, og brugerne anvender i gennemsnit mere end fem minutter på at interagere med indholdet.

Se desktop-kåringen på FWA's site her - og Mobile-kåringen her.