Ekstra Bladet tør som bekendt, hvor andre tier, og Morten Jersilds berømte slogan fungerer da også i bedste velgående, når det danske tabloid-medie forsøger at råbe de danske annoncører op.

En ny interaktiv kampagne skal nemlig udbrede kendskabet til det danske medielandskab og gøre annoncørerne bekendt med, at Ekstra Bladet er landets suverænt største onlinemedie.

Kampagnen fortsætter således, hvor den tidligere Nossograf-kampagne slap, selvom Ekstra Bladet har valgt at vise mindre nosser end i forgængeren.

Den nye kampagne er udformet som et online spil, der er inspireret af de gamle "bilkort", men hvor bilernes hestekræfter er skiftet ud med indsigt om landets 20 størs

te medier, hvor Ekstra Bladet naturligvis er det bedste kort på hånden.

Kampagnen kører i øjeblikket online på flere af landets branchemedier, hvor spillet meget passende figurer som “Det Store Mediespil” på bannere og i nyhedsbreve.

Herfra kan deltagerne klikke sig videre til et særligt kampagnesite, der giver mulighed for at “vende kort” og lade medierne dyste imod hinanden i kategorier som dækning, interesse, engagement, loyalitet og popularitet.

Bag kampagnen står undfreunde og Franka Creative.  

Tjek mediespillet ud her.