Kommunikation behøver ikke være fancy eller fortænkt for at være godt håndværk. Det har de lært sig i det lille danske produktionsbureau vnr.TV (Video News Release, red.), der producerer video-content til især det kommercielle marked.

Hele 20 internationale priser har vnr.TV vundet de sidste fem år, og senest er det blevet til en "Das Goldene Stadttor – The Excellent Award" på verdens største rejsemesse, ITB, i Berlin, hvor omtrent 1.500 film konkurrerer om 42 priser.

Det vindende koncept hedder "Indenfor 1 Time" og er kommunikation for Aalborg og Nordjylland. ”Indenfor 1 Time" kan ses i alle DSB's S-tog og også på Vis​it​Denmarks hjemmeside​, hvor det er den første af syv regionsfilm.

Lige ud af landevejen

Det er en helt lige-ud-af-landevejen video, der starter med en passager, der ankommer i Aalborg. Herefter flyver man op og ser hvor eks. Faarup Sommerland, Klitmøller og Grenen ligger, og hvad der gør dem specielle.

​Filmens tekster oversættes til brug på VisitDenmarks markedskontorer i hele verden.

– Alle i vnr.TV og vores samarbejdspartnere, DSB og nu VisitDenmark, er selvfølgelig glade og beærede over, at "Indenfor 1 Time" vinder filmpris i Berlin​​, siger Anders Garde Kongshaug, kreativ producent på filmen.

– ​Vi filmer gerne nyt, men bruger også de mange optagelser fra vores arkiv, der kommer ned fra hylderne og skaber kvalitet til en overkommelig pris for alle parter, slutter Kongshaug.

For at opnå mest opmærksomhed vises "Indenfor 1 Time" i en engelsk version (Within 1 Hour) på de store hoteller i København, herunder Admiral, Marriott og 11 andre.

Se den vindende film "Indenfor 1 Time" her.