Fløde er en klassiker i Karolines Køkken, men i en verden, hvor kropsidealer fylder mere end de gamle køkkendyder, må der anderledes boller på suppen, når man vil have fat i de unge målgrupper.

Så lige nu charmer de to influencere Emma Martiny og Mattias Hundebøll sig vej igennem landet fra Odense til Virum og hælder fløde i maden på nye måder.

Marianne Forsingdal, Brand Manager hos Karolines Køkken, siger om tilgangen:

- Vil man blande sig i de unges madlavning, må man lade andre få ordet - personer som taler samme ”sprog” og kan få ens budskaber igennem til målgruppen via deres sociale og digitale kanaler.

Og der er gode grunde til, at Arla har valgt at fortsætte satsningen på influencers.

Foodies skabte resultater

Allerede i starten af året tog Karolines Køkken således hul på influencer-aktiviteterne.

Anledningen var dengang lanceringen af nye måltidsoste og formålet at bide sig fast i en af de største madtrends lige nu: det kødfrie køkken.

Med tre foodies - Mads fra Gastromand, Emma Martiny og Nadia fra Foodfanatic - i front skabte man sammen med bureauet masser af inspiration til brug af ostene på de kødfrie dage, og det gav fine resultater:

I skrivende stund har kampagnerne leveret 670.000 organiske impressions via influencers og over 200.000 views alene på Facebook og Instagram.

Den første flødefilm er desuden blevet set via web-tv af næsten 1.000.000 unikke brugere.

Det handler om kontekstuel relevans

For at holde momentet fulgte influencerne op med en long-tail af opskrifter og tips, hvilket gav nye opskrifter, 10.000 views af livesessionerne, 444.000 organiske impressions og en væsentlig forøgelse af trafik til Karolines Køkken kampagnesitet.

Og det handler i høj grad om relevans, siger Robert Schøndal Preuss, Influencer Marketing Specialist hos Hjaltelin Stahl:

- I dag er det ikke nok at basere valg af influencers på data. Vi bliver også nødt til at være kontekstuelt relevante, når målgruppen søger inspiration. Derfor satte vi influencerne foran kameraet med tre Instagram Live Cooking Sessions i influencernes egne kanaler i netop det tidsrum på dagen, hvor der søges mest inspiration til aftensmaden.

Og det er samme tankesæt, der ligger bag den nye satsning med Emma Martiny og Mattias Hundebøll.

De første to flødefilm har på kort tid fået mere end 198.000 views alene på Facebook og Instagram, og på influencernes egne kanaler buldrer kampagnen også derudaf med knap 230.000 organiske impressions.

Du kan følge med på Facebook her og få en smagsprøve med filmen ”Lidt Fræk Fløde i Virum” her.